Agencja Rozwoju Przemysłu, wspólnie z Uniwersytetem Śląskim oraz Powiatem Cieszyńskim podpisały list intencyjny powołujący akcelerator gier video. To pierwsza tego rodzaju inicjatywa w Polsce, która ma być dodatkowym impulsem dla rozwoju tego sektora.
W przyszłym roku wartość rynku gier w Polsce ma osiągnąć 1,84 miliarda złotych. Powstała inicjatywa ma na celu maksymalne wykorzystanie potencjału tkwiącego w tej branży. Ma ona na celu przede wszystkim pomoc absolwentom w tworzeniu gier wideo, zakładaniu firm oraz pokonywać bariery wejścia na rynek.
– Polskie gry wideo już dziś podbijają serca milionów graczy na całym świecie i udowadniają, że światowej sławy produkty mogą powstawać w Polsce i w oparciu o rodzimą myśl technologiczną – powiedział obecny na podpisaniu minister skarbu państwa Dawid Jackiewicz. – Nowy projekt to szansa na połączenie ich pasji z biznesem. Wykorzystanie talentów młodych, ambitnych ludzi – absolwentów polskich uczelni, to szansa na rozwój gospodarki i zwiększenie jej efektywności. A długofalowym efektem takich działań będzie niewątpliwie wzrost udziału rodzimego kapitału w naszym PKB – dodał.
Partnerem merytorycznym projektu został Uniwersytet Śląski. Jego zamiejscowy Wydział Artystyczny w Cieszynie otworzył kierunek dla osób zainteresowanych tworzeniem cyfrowych produkcji: Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej.
Akcelerator ma być powiązany z Powiatem Cieszyńskim, który zapewni niezbędną infrastrukturę. Natomiast ARP zapewni wsparcie finansowe projektu.
- Branża gier wideo to bardzo innowacyjny sektor gospodarki. Szacujemy, że w 2017 r. wartość polskiego rynku gier wideo, osiągnie 1,84 mld złotych – podkreślił prezes ARP Marcin Chludziński. – Uruchomienie akceleratora będzie dodatkowym impulsem rozwojowym dla branży. Chcemy, aby w Polsce powstawała jak najwięcej światowych hitów, na miarę słynnego „Wiedźmina" – podsumowuje.