
Jak znaleźć to w internecie? Co tu należy nacisnąć, w tym telefonie, żeby zadzwonić? Przepiszesz mi to na komputerze? To tylko początek długiej listy pytań, które niemal codziennie osoby starsze zadają swoim dzieciom i wnukom. Menedżerowie elbląskiego Media Markt chcą w te wakacje zaprosić tamtejszych seniorów na darmowe zajęcia z obsługi nowoczesnego, nierzadko wyrafinowanego sprzętu. Przy okazji, powstanie też nowa grupa klientów...
REKLAMA
Pomysł z życia wzięty. – Dostrzegliśmy olbrzymią potrzebę: widzimy, jak do naszego marketu przychodzą seniorzy i chcą coś kupić. Potwornie boją się nawet dotknąć laptopa czy smartfona – opowiada INN:Poland szefowa marketu Katarzyna Załęska. – Nie mówiąc już o sytuacjach takich, jak dokonywanie przelewu, albo sytuacje, w których chcieliby porozmawiać z synem za granicą przez Skype i pytają, czy to jest trudne albo gdzie się tego można nauczyć – mówi.
Właśnie na to ostatnie pytanie chce odpowiedzieć elbląski sklep niemieckiej sieci. Zajęcia mają ruszyć w ostatnich dniach czerwca, 28 i 29, na terenie marketu. I będą organizowane codziennie, w dwóch turach – od godziny 10 do 12 oraz od 13 do 15.
„Wykładowcami” będą pracownicy, którzy potrafią najlepiej wytłumaczyć takiej grupie klientów sposoby korzystania z nowych technologii, a „przedmiotem zajęć” będą przeglądarki internetowe; strony internetowe ze szczególnym uwzględnieniem stron instytucji i firm, które mogą interesować osoby starsze; zakupy przez internet oraz bankowość online; portale społecznościowe; poczta e-mail – wraz z niełatwą kwestią załączników; czy właśnie Skype i komunikatory. – Chcemy przełamać stereotypy i pokazać, że to nie jest takie straszne – podsumowuje Katarzyna Załęska.
Żeby oswoić seniorów z technologiami, a jednocześnie też z samym marketem, zajęcia będą się odbywać w hali sprzedażowej. – Ustawimy tam stoliki, przygotujemy sprzęt, krzesełka. Stworzymy coś na kształt sali szkoleniowej – mówi Załęska. Smartfony, tablety i laptopy będą zatem w zasięgu ręki. Każdy z uczestników będzie też miał swojego „opiekuna”.
To pierwsza inicjatywa adresowana do seniorów, choć market ma już pewne doświadczenie z dziećmi. O ironio, wraz z dziećmi często „przy okazji” uczyli się również przypadkowo znajdujący się w sklepie seniorze.
Oczywiście, akcja marketu – jak wszystkie tego typu inicjatywy – ma też na celu stworzenie nowej grupy klientów. – To jest nasz klient. Przychodzi do nas, czuje się tu już bezpiecznie i zazwyczaj kupuje „biały sprzęt” AGD, pralki czy lodówki – potwierdza Katarzyna Załęska. - To rzeczy, które zna i kupuje „od zawsze” i tych rzeczy się nie boi – dodaje. Teraz chodzi też o to, by seniorzy otworzyli się na inne kategorie sprzętu. Czy się uda, przekonamy się po wakacjach.
Napisz do autora: mariusz.janik@innpoland.pl
