Polski start-up stworzył Tindera dla zakupów ubrań w internecie. Oto, jak zarobią na swoim pomyśle

Twórcy Loko przy pracy.
Twórcy Loko przy pracy. Mat. prasowe
Milenialsi pokochali Tindera i jego prosty model dobierania par – na telefony z Androidem pobrano go już ponad 50 milionów razy. Teraz polski start-up Loko zamierza przenieść mechanikę aplikacji randkowej do świata mody. Rozwiązanie ma być odpowiedzią na nużący sposób kupowania ubrań w Internecie, twierdzą twórcy.

W sklepach segmentu e-commerce coraz więcej transakcji finalizuje się z urządzeń mobilnych, wynika z badań. Dla start-upowców z Polski problemem jest jednak to, że strony są nieprzystosowane do przeglądania przez smartfony.

– Przeprowadziliśmy prawie 100 wywiadów na ten temat i wszyscy się zgodzili, że oglądanie rzeczy na telefonie jest nieintuicyjne i po prostu nudne – tłumaczy Wojciech Strzałkowski z Loko. – Millenialsom nie chce się machać kciukiem w górę i w dół. Dlatego Tinder jest taki popularny – nie tylko jest banalny w obsłudze, ale nie pozostawia cię obojętnego na treść. I teraz chcemy to przenieść do świata mody – podkreśla.

W aplikacji rodzimej firmy będą więc wyświetlać się ubrania – jeśli się nie spodobają, wystarczy przesunąć je w lewo, a jeśli nas zainteresują – w prawo. Ponadto algorytmy będą uczyć się, co preferujemy i pokazywać nam przedmioty, które mogą nas najbardziej zainteresować.
Start-upowcy postanowili również rozwinąć możliwości społecznościowe. Loko synchronizuje się z Messengerem, żeby można było łatwo przesyłać interesujące nas ciuchy do znajomych, do tego pojawią się informacje, jakie ubrania im się podobają. Dzięki temu kupowanie on-line będzie przypominać wizytę w stacjonarnym sklepie, mówią twórcy.

Zakupowa aplikacja nie będzie dostępna tylko w Polsce. Loko zadebiutuje jednocześnie w trzech krajach – Polsce, Indonezji i Włoszech, a w przyszłości ma być dostępna globalnie. Już teraz znajduje się w niej ponad 200 tysięcy produktów od 1600 producentów, a założyciele chcą zarabiać na marżach od sprzedaży przez aplikację.


Premiera Loko odbędzie się dzisiaj, po godzinie 18. Aplikację będzie można pobrać na stronie producenta

Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Geoblokowaniem nazywane są praktyki polegające na blokowaniu dostępu do stron internetowych lub przekierowywania na strony przewidziane dla danego rynku ze względu na przynależność państwową odwiedzającego. Takie praktyki uznawane są za dyskryminujące...

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.