W zeszłym roku jedną z wyróżnionych była inicjatywa "Wspólny Stół".
W zeszłym roku jedną z wyróżnionych była inicjatywa "Wspólny Stół". Youtube
Reklama.
Innowacje nie muszą dotyczyć technologii. Udowadnia to Fundacja Ashoka, która uruchomiła II edycję programu Społeczny Start-Up. W ten sposób powstanie inkubator rozwoju przedsiębiorczości ukierunkowanej na ludzi.
Jury wyłoni najbardziej obiecujące i innowacyjne przedsiębiorstwa społeczne i zapewni im wsparcie zarówno w postaci grantów rozwojowych, jak i doradztwa w kluczowych obszarach takich jak: zarządzanie finansami, budowanie i zarządzanie zespołami, tworzenie strategii sprzedaży, badanie rynku, czy planowanie działań promocyjnych.
– Należy zaznaczyć, że II edycja programu będzie ściśle związana z pierwszą zarówno pod względem struktury i przebiegu programu, ale także składu uczestników – mówi Agata Stafiej-Bartosik, Dyrektor Fundacji Ashoka w Polsce. – Poza przewidzianymi dla nowych uczestników szkoleniami i warsztatami, które odbyli już przedsiębiorcy z I edycji, będziemy dobierać doradców dla całej piętnastki. Tworzymy w ten sposób inkubator rozwoju kilkunastu przedsięwzięć, ze wsparciem merytorycznym indywidualnie dostosowanym do stopnia zaawansowania działań rozwojowych – dodaje.
Konkurs ruszył 23 czerwca. Rozstrzygnięcie nastąpi do 5 września. Do współpracy zaproszono szerokie grono ekspertów i doświadczonych biznesmenów.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatów pierwszej, pilotażowej edycji programu wspierania przedsiębiorstw ekonomii społecznej. Tego rodzaju ponadsektorowe partnerstwa przynoszą wielowymiarowe korzyści, umożliwiają transfer specyficznego know-how oraz multiplikację dobrych praktyk. Doświadczenia zdobyte w tej edycji programu zamierzamy wykorzystać w jego kolejnej odsłonie. Wierzymy, że poprzez rolę mecenasa, jaką pełnimy w tego typu inicjatywach, przyczyniamy się do rozwoju społeczeństwa, w którym funkcjonujemy. – mówi Grzegorz Piwowar, wiceprezes zarządu Banku Pekao SA, jeden ze współorganizatorów tegorocznej edycji.
INN:Poland jest partnerem medialnym imprezy.