Mało kto jest fanem telemarketerów. Ale zapisy rozmów mogą nam pomóc w procesie reklamacji.
Mało kto jest fanem telemarketerów. Ale zapisy rozmów mogą nam pomóc w procesie reklamacji. Youtube
REKLAMA
Weryfikacja podobnych działań przez urząd miała już miejsce wcześniej. W ramach tak zwanego miękkiego wystąpienia przez UOKiK, sieć Play zmieniła swoją praktykę z własnej woli i zaczęła udostępniać zapisy rozmów konsumentom. Teraz urząd zamierza wszcząć postępowanie wobec pozostałych operatorów.
Marek Niechciał, prezes UOKiK, tak wyjaśnia na portalu Co Nowego powody wszczęcia postępowania. – Brak możliwości weryfikacji nagrania ze strony konsumenta może w znaczny sposób naruszać jego prawa. Operator bowiem, posiadając dostęp do zapisu nagrania rozmowy sprzedażowej, na jej podstawie dokonuje jednostronnej interpretacji ustaleń, co pozostaje poza kontrolą drugiej strony umowy – mówi.
Jak uchwalono w prawie telekomunikacyjnym, operatorzy mają obowiązek zapisywać oraz przechowywać wszystkie oświadczenia abonenta, które zostały złożone poprzez środki porozumiewania się na odległość, przede wszystkim przez telefon. Nagrania z rozmów muszą być archiwizowane do końca umowy, a ich zawartość dostępna dla użytkownika, zwłaszcza przy procesie reklamacyjnym.
Źródło: Co Nowego

Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl