
Verizon, amerykański gigant telekomunikacyjny kupił kultowy serwis Yahoo za pięć miliardów dolarów. To kolejna duża inwestycja sieci, która rok temu kupiła serwis AOL za prawie cztery i pół miliarda dolarów.
REKLAMA
Jak tłumaczą przedstawiciele Verizon, zakup wiąże się z pozyskaniem użytkowników serwisu, z którego wyszukiwarki korzysta miesięcznie ponad miliard użytkowników. W połączeniu z byłym rywalem, wspomnianym już AOL, ma powstać globalny potentat internetowy, który może zagrozić pozycji Google i Facebooka.
Od kilku miesięcy Yahoo borykało się z problemami, dotyczącymi, tego, w którą stronę powinien się rozwinąć. W lutym ogłoszono, że szuka strategicznych alternatyw dla swojej głównej, sieciowej działalności. Transakcja zostawia jednak w rękach firmy 35 proc. udziałów w Yahoo Japan oraz 15 proc. w grupie Alibaba, zajmującej się e-commerce.
Marissa Mayer, CEO Yahoo stwierdziła, że jej przedsiębiorstwo zmieniło oblicze świata i będzie robić to dalej, z połączonymi siłami Verizon oraz AOL.
Firma, którą zarządza Mayer, powstała w 1995 roku i była jedną z pierwszych wyszukiwarek sieciowych. W okresie pierwszej bańki internetowej, datowanej na koniec XX wieku, jej wartość wyceniano aż na 125 miliardów dolarów. W 2008 roku Microsoft zaoferował kupno spółki za ponad 44 miliardy, ale ofertę odrzucono, bo uznano, że była za niska.
Źródło: BBC
Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl
