– Czy wiemy, co nas łączy? – pyta IKEA. Firma stara się zachęcić potencjalnych klientów do spotykania się w miejskich parkach i lokalnej integracji. Wszystko po to, by nasze sąsiedzkie relacje nie sprowadzały się do zdawkowego "dzień dobry" w trakcie mijania się na korytarzu.
W ramach reklamy swojego nowego katalogu IKEA postanowiła zorganizować eksperyment społeczny. Firma zebrała osoby mieszkające niedaleko siebie i kazała usiąść im tyłem do siebie. Gdy pierwszy stres minął, okazało się, że mimo różnic wieku, wiele ich łączy. Część z zaproszonych ludzi już po głosie orientowała się, że ma do czynienia ze swoim sąsiadem, ale dla kilku spośród uczestników odwrócenie się wiązało się z lekkim szokiem. – To pan jeździ tym żółtym rowerem? – z niedowierzaniem pyta młodego mężczyznę starsza pani.
Spot to tylko wprowadzenie do większego projektu. Organizując w różnych polskich miastach cykl Spotkań Sąsiedzkich IKEA chce pomóc w integracji lokalnej społeczności i odbudowie dobrych relacji między sąsiadami. – Zjedz śniadanie na świeżym powietrzu i poznaj swoich sąsiadów – zachęcają Szwedzi. Miejsca spotkań, które aranżowane są w 10 miastach w Polsce, znaleźć można pod tym adresem.
Cykl rusza w sobotę 27 sierpnia. Jednym z pierwszych spotkań odbędzie się na warszawskim Ursynowie, w Parku Romana Kozłowskiego. Uczestnicy będą mogli spędzić wspólnie czas w strefie wypoczynku i zabawy, na głodnych czekają natomiast foodtracki. Cała impreza ma potrwać od 9 do 16.
A cały ten wysiłek po to, by wypromować nowy katalog na 2017 rok. Trzeba przyznać, że znana z minimalizmu swoich wyrobów firma, w kwestii PR-owych działa z dużym rozmachem.
Integracyjna akcja ma wpisać się w motto nowej kolekcji: „Dla wszystkich, którzy chcą żyć po swojemu”. IKEA przekonuje, że nasz dom nie musi być idealny, a niedopasowane względem siebie meble potrafią stworzyć swojski klimat. – Katalog IKEA jest odzwierciedleniem zmieniającego się życia. W dzisiejszym, zabieganym świecie wiele osób na co dzień odczuwa rosnącą presję i zamiast podążać własną ścieżką, żyje tak, by spełniać oczekiwania innych. IKEA wychodzi im naprzeciw – tłumaczy Anna Pawlak-Kuliga, Prezes IKEA Retail w Polsce.