Taki problem to marzenie każdego biznesmena. Lego ogranicza reklamę bo... nie wyrabia się z produkcją

Jako marka, Lego istnieje od 1932 roku. I ciągle zyskuje na popularności.
Jako marka, Lego istnieje od 1932 roku. I ciągle zyskuje na popularności. Wikipedia/The Conmunity - Pop Culture Geek
Pozazdrościć problemu. Lego, najsłynniejsza firma tworząca klocki, nie wyrabia się z ich produkcją. Do tego stopnia, że postanowiła ograniczyć swoją reklamę. Na razie działanie marketingowe zostaną ukrócone w USA. Wynika to z faktu, że duńska firma nie może nadążyć za popytem.


W pierwszej połowie 2016 roku sprzedaż wzrosła o 11 proc. i w porównaniu z tym samym okresem z 2015 roku była na poziomie prawie 16 miliardów duńskich koron (ponad dziewięć miliardów złotych). Natomiast zysk netto spadł, ale niewiele – z 3,6 do 3,5 miliarda koron (około dwa miliardy złotych). Bardzo duży wzrost sprzedaży Lego odnotowało w Azji oraz Europie.

W regionie Ameryk sprzedaż pozostała na tym samym poziomie. Ograniczenie reklamy to nie jedyny ruch, by uspokoić popyt na klocki – zwiększono, zatrudnienie o 3 i pół tysiąca nowych pracowników oraz uruchomiono nową fabrykę w Chinach i rozbudowano działającą już w Meksyku.

Skąd ta klęska urodzaju? Przede wszystkim wizerunkowi i rozpoznawalności firmy pomógł film Lego Przygoda, który na ekranach kin gościł w 2014 roku. W ciągu ostatnich lat duński producent notował wzrost sprzedaży na poziomie 15 proc. w skali roku. W samym 2015, po premierze filmu, było to aż 25 proc.


Jak podaje dyrektor generalny Lego, Jorgen Vig Knudstorp, w ciągu roku duńskie klocki poznało około 100 milionów dzieci.

Źródło: Forbes

Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Gdzie są podatki, tam zawsze będzie szara strefa. Tak wygląda "praca na czarno" w Polsce
0 0Podwójna jakość produktów w Europie potwierdzona. Ale to nie Polacy są gorszym sortem
0 0"Zielone kłamstwo" w Polsce. Tak próbują cię nabrać wielkie firmy
0 0Buty i piłki Adidasa polecą w kosmos. Chodzi o coś więcej niż trening dla astronautów
0 0Plan Szwedów: ZERO ofiar śmiertelnych na drogach. Oto czego możemy się od nich nauczyć
0 0Wyniki finansowe Ubera znów nisko pod kreską. Inwestorzy tracą cierpliwość

INNSPIRACJE

0 0Polak rozkręcił świetny biznes w USA. Zdradza, jak radzić sobie z porażką i brakiem motywacji
0 0W sukces tej Polki nikt nie wierzył. Uparła się i stworzyła rewolucyjny krem antysmogowy
0 0Ujawniają kulisy współpracy ze znaną siecią sklepów. Dziesiątki milionów długów i próby samobójcze
0 0Sapkowski przyznaje, że spór z CD Projektem go przerósł. "Pieniądze nic dla mnie nie znaczą"

STARTUPY

0 0Amerykańskim naukowcom się nie udało, a one to zrobiły. Tak powstały innowacyjne kosmetyki
0 0Start-up chce zasilać samochody wodą i alkoholem. Ale trochę się zapędzili