Użytkownicy Allegro mocno krytykują poziom usług świadczony przez InPost. – Miały być trzy dni, a na przesyłkę czekam już ponad tydzień – komentuje jeden z klientów na forum internetowym.
Współpraca między oboma firmami trwa od dwóch lat. W jej ramach InPost oferuje klientom Allegro trzy rodzaje przesyłek: Allegro Kurier InPost, Allegro Paczkomaty InPost oraz Allegro Polecone InPost. Ostatnia z nich sprawia jednak użytkownikom serwisu dużo problemów.
Fora internetowe pełne są historii o niedostarczonych przesyłkach. Niektórzy sprzedawcy na swoich aukcjach wprost piszą, że nie mają zamiaru ponosić odpowiedzialności w przypadku zaginięcia paczki. – Usługa "Allegro Polecony In Post" wyleczyła mnie z zakupów na Allegro z przedpłatą – pisze jeden z internautów.
Kupujący narzekają również na długi czas dostawy i kiepską organizację firmy kurierskiej. Niektórzy przesyłek nie mogli doczekać się nawet przez dwa tygodnie.
– Mija 10 dni. a po przesyłce ani śladu. Po kilku telefonach na infolinię udało się ustalić, że przesyłka od kilku dni leży w oddziale – komentuje kolejny klient.
Rzecznik Allegro w rozmowie z money.pl przyznał, że uwagi niezadowolonych użytkowników są przez firmę uważnie analizowane. – Obecnie prowadzimy z InPostem rozmowy mające na celu poprawienie parametrów usługi listu poleconego i, co za tym idzie, podniesienie jej jakości i satysfakcji korzystających z niej klientów – tłumaczy.
Z danych udostępnionych przez rzecznika Allegro wynika, że udział usługi Allegro Polecony InPost wyniósł około 22 proc. ogółu przesyłek listowych wybieranych przez kupujących.