
Reklama.
Na taką rewolucję zdecydował się Amazon. Internetowy potentat postanowił spróbować swoich sił w branży sklepów stacjonarnych. Aby skorzystać z takich usług, potrzebna będzie aplikacja Amazon Go, którą instaluje się na swoim smartfonie. Dzięki niej możliwie będzie wejście do placówki.
Później wybieramy, w co chcemy się zaopatrzyć. Specjalne sensory, zainstalowane w sklepie, będą monitorować, co wybieramy (lub z czego jednak się rozmyśliliśmy i odłożymy na miejsce), i dodawać je do naszego wirtualnego koszyka. Ma to być możliwe dzięki zaawansowanej sztucznej inteligencji komputerów, które będą obsługiwać dane miejsce.
Jak podaje serwis TechCrunch Amazon pracował nad tym rozwiązaniem przez cztery lata. Implementacja systemu Go nie tylko rozwiąże problem kolejek, ale również ludzi – w końcu nie trzeba będzie zatrudniać kasjerów.
Pomysł ten nie jest jednak niczym nowym. Na podobne rozwiązanie wpadła firma IBM w zeszłej dekadzie. W reklamie poniżej przedstawiła czytnik radiowy RFID, który skanowałby zakupy przy wyjściu i wystawiał nam rachunek. Amazon jest jednak zdeterminowany, by wprowadzić swój pomysł jak najszybciej w życie.
Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl