Według brytyjskiego serwisu igd.com, na który powołuje się Puls Biznesu, testowana z powodzeniem we Francji sieć sklepów pod szyldem Carrefour Bio zbliża się do Polski.
Zdaniem belgijskich mediów Francois Vincent (szef supermarketów i sklepów convenience Carrefour Polska) miał powiedzieć, że poza kolejnymi otwarciami tradycyjnych sklepów, sieć Carrefour chce dodać do polskiej oferty zupełnie nowy rodzaj sklepów.
Będą to sklepy z żywnością ekologiczną – np. jajami, owocami, warzywami czy wędlinami. Rynek żywności ekologicznej od lat dynamicznie rośnie. Według informacji biura prasowego Carrefour Polska produkty eko, bio czy dla diabetyków odnotowały w ostatnim roku 40 procentowy wzrost sprzedaży.
Na razie sklepy Carrefoura z ekologiczną żywnością działają tylko we Francji. Przynoszą jednak wymierne dochody (Carrefour jest liderem sprzedaży produktów eko we Francji), dlatego sieć chce rozszerzyć działalność sklepów Bio poza granice Francji.
W Polsce sieć eko nie miałaby żadnej konkurencji. Żadna z działających dużych sieci handlowych nie zdecydowała się jak dotychczas na sklepy z żywnością bio. Wystrój marketów we Francji nawiązuje do stylistyki ekologicznej (drewno, kosze do segregacji odpadów, papierowe torby zamiast reklamówek).
Carrefour to francuska sieć hipermarketów i supermarketów, która powstała w 1959 roku. To jedna z największych sieci handlowych w Polsce. Według danych z 2013 roku ma nad Wisłą 84 hipermarkety, 161 supermarketów i 297 sklepów typu dyskont.