
Jakie są polskie autokary, każdy widzi. Tłok, ciasno, z opóźnieniami i zirytowanymi współpasażerami. Światełkiem w tunelu miał być Polski Bus, który do naszego kraju wszedł w 2011 roku. Oferując wysoką na tle konkurencji jakość usług i dumpingowe ceny, podbił serca Polaków. Po pięciu latach widać jednak, że w kwestii wygody przewozu równa w dół. Ale i tak przy każdym autokarze ludzie walczą o jak najlepsze miejsce. Dlaczego? Cóż, odpowiedź jest dość prozaiczna, bo za tani bilet jesteśmy w stanie wiele wybaczyć przewoźnikowi.
Zgodnie z Komunikatem Prasowym ogłoszonym przez Lux Express we wrześniu 2016, obecnie koncentrujemy się na rozwoju połączeń międzynarodowych, głównie z Krakowa.
Obecnie nie planujemy wznowienia połączeń krajowych.
Piotr Pogonowski, Dyrektor Marketingu i Komunikacji PolskiBus.com
Najwyższa jakość usług i zadowolenie pasażerów jest naszym priorytetem. To właśnie firma PolskiBus.com zrewolucjonizowała rynek autokarowy wprowadzając najwyższą jakość w najniższej cenie.
Dzięki nam transport publiczny stał się modny i popularny. Jako pierwsi udostępniliśmy komfortowe, najwyższej jakości autokary wyposażone w wygodne, skórzane fotele, bezpłatne Wi-Fi, dostęp do gniazdek elektrycznych, klimatyzację czy toaletę. Wprowadzaliśmy udogodnienia w postaci elegancko ubranego, profesjonalnego kierowcy, oficjalnych zapowiedzi głosowych czy kwity bagażowe.
W połączeniu z najbardziej atrakcyjnymi cenami zaczynającymi się od 1 zł na rynku zapewniamy najlepszy stosunek jakości do ceny. W ciągu 5 lat przewieźliśmy ponad 20 milionów pasażerów. Polacy pokochali naszą markę, która stała się jedną z najpopularniejszych w Polsce. Wprowadziliśmy modę na tanie podróżowanie i do dzisiaj obserwujemy stale powiększające się grono osób, które wyczekują na regularnie przygotowywanie obniżki, oferty specjalne oraz inne okazje do upolowania biletów w najatrakcyjniejszych cenach.
A my uwielbiamy ich zaskakiwać, udostępniając cykliczne promocje na popularnych liniach, czy niespodziewanie otwierać nowy kalendarz z dziesiątkami tysięcy bilety po 1 zł. Jeśli zauważmy, że zapotrzebowanie na jakiś kurs jest bardzo duże, podstawiamy dodatkowe autokary, aby móc zapewnić komfortową podróż wszystkim zainteresowanym. Działamy bardzo szybko i elastycznie. Zapewniam, że nic się nie zmieniło i nieustannie dbamy o jakość świadczonych usług, cały czas wprowadzając nowe udogodnienia.
Oczywiście sporadycznie mogą zdarzać się niedopatrzenia, lecz za każdym razem bardzo szczegółowo je weryfikujemy i wyciągamy odpowiednie wnioski. Zależy nam na spełnianiu wszystkich oczekiwań, dlatego bardzo uważnie śledzimy wszystkie komentarze i analizujemy wszystkie pomysły naszych Klientów. Zadowolenie naszych Pasażerów jest dla nas najwyższą wartością i priorytetem.
Obecnie nie planujemy wprowadzenia rezerwacji miejsc w autokarach PolskiBus.com. System numeracji miejsc wprowadziłby dużo utrudnień logistycznych, chociażby ze względu na dużą liczbę przystanków na niektórych naszych trasach. Analizujemy opinie pasażerów na ten temat i zdania są podzielone. Numerowane miejsca mają swoich zwolenników, jak i przeciwników. Jednocześnie chcielibyśmy podkreślić, że bardzo cieszymy się z tego, że wśród pasażerów wzrasta świadomość potrzeby dbania o komfort współpasażerów. Był to jeden z celów, który przyświecał nam m.in. w akcji „Coolturalna podróż”. Zawsze podkreślamy, że nie ma potrzeby walki o miejsce. Zachęcamy wszystkich do ustawiania się w kolejce, ponieważ każdy posiadacz biletu ma zagwarantowane miejsce siedzące.
Decyzję o wycofaniu autokarów PolskiBusGold.com podjęliśmy ze względu na duże zapotrzebowanie na podróże realizowane pomiędzy Warszawą a Wrocławiem oraz Wrocławiem a Krakowem. „Złote” autokary posiadają najmniejszą liczbę miejsc w naszej całej flocie, czyli 56 natomiast liczba Pasażerów podróżujących na tych trasach jest znacznie większa. W związku z aktualnie te kursy realizowane są przez wysokopojemne, dwupokładowe autokary mogące pomieścić 89 pasażerów. Nie wykluczamy ponownego wprowadzenia autokarów PolskiBusGold.com na innych liniach w przyszłości.
Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl
