Cosmose został doceniony przez L'Oreal.
Cosmose został doceniony przez L'Oreal. Facebook/Miron Mironiuk/Wikipedia/L'Oreal Paris Intelligent Color Experience.
Reklama.
Jak podaje serwis ” Wyborcza”, korporacja z branży kosmetycznej, której roczny przychód oscyluje w okolicach 110 miliardów złotych, zainteresowała się rozwiązaniem Mironiuka. Do tego stopnia, że postanowiła zainwestować w Cosmose. Kwota transakcji nie została podana, wiadomo jednak, że polski przedsiębiorca zachował kontrolę nad firmą.
Działanie samej aplikacji polega na lokalizowaniu klienta w sklepie stacjonarnym. Kiedy ten odwiedza kolejne punkty, na podstawie historii jego wizyt na smartfonowych aplikacjach pokroju Youtube'a czy Facebook wyświetlane są reklamy na bazie miejsc, w których był. Namierzanie odbywa się przy pomocy sklepowej sieci wi-fi. Korzystając z popularnych aplikacji, zgadzamy się na udostępnienie naszej lokalizacji. Dzięki odpowiednim umowom, Cosmose ma do nich wgląd, co pozwala wyświetlać dedykowane reklamy.
Na chwilę obecną polska firma pobiera informację z 340 tysięcy aplikacji, używanych na miliardzie smartfonów. Na razie rozwiązanie jest dostępne tylko w Azji, jednak dzięki inwestycji L'Oreal Mironiuk planuje wejść do Europy i USA. Ma również zwiększyć liczbę zatrudnionych – obecnie w Cosmose pracuje 10 osób.
Źródło: Wyborcza

Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl