Reklama.
Oto kolejna platforma, które nie będzie wolna od reklam. Rozwijając swoje biznesowe właściwości, Facebook będzie wdrażał kolejne rozwiązania dla firm. Tym razem zmiana dotyczy aplikacji Messenger.
Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl
Coraz więcej osób korzysta z Messengera i wręcz traktuje go jako zastępstwo do skrzynki mailowej. Zanim to się stało, swego czasu Facebook wręcz robił wszystko, by zmusić nas do pobrania aplikacji pomimo tego, że pojawili się użytkownicy skarżący się na obciążanie przez nią telefonu. Pozytywne dla marketingowców jest na pewno to, że oferowanych jest coraz więcej wartościowych narzędzi, które pomagają w targetowaniu, korzystaniu z reklam i mierzeniu efektów.
Z drugiej strony Facebook, podobnie zresztą jak każda firma, dąży do powiększania zysków i jeszcze lepszej monetyzacji wdrożonych narzędzi. Na chwilę obecną nie patrzę zbyt optymistycznie na sukces tej formy reklamy w Polsce. Raz, że ze sporą dozą nieufności podchodzimy do nowinek, jak i też coraz lepiej dbamy o swoją prywatność. Nie zmienia to faktu, że w 2017 roku czy z opcją reklam w aplikacji Messenger, czy bez, Facebook wraz z Instagramem są światowymi gigantami i nic nie wskazuje na to, aby miały stracić pozycję lidera.