Reklamy w Messengerze. Przesada czy słuszny krok?
Reklamy w Messengerze. Przesada czy słuszny krok? Messenger Blog
Reklama.
Każdy, kto korzysta z Instagrama, mógł zauważyć zmianę, jaka nastąpiła w doborze wyświetlanych treści. Jakiś czas po przejęciu aplikacji przez Marka Zuckerberga wśród zdjęć zaczęły pojawiać się natywne reklamy, wkomponowane w treści obserwowanych profili.
Na swoim blogu Messenger ogłosił, że w tym tygodniu rozpoczyna testowanie reklam na głównym ekranie swojej aplikacji. Na razie będzie to opcja dostępna dla firm z Australii i Tajlandii. Format ma być podobny do powiadomień, które pojawiają się, kiedy któryś z naszych znajomych obchodzi urodziny danego dnia.
Decyzja jest umotywowana pojawianiem się głosów przedsiębiorców, którzy w Messengerze dostrzegają duży potencjał reklamowy. Jak podaje zespół, w ciągu miesiąca przez aplikację wysyłanych jest około miliard wiadomości na linii klient-biznes. Pojawianie się reklam ma umożliwić użytkownikom nawiązanie relacji na własnych warunkach, czytamy. Przedsiębiorcy zaś będą mieli szansę na pozyskanie nowych klientów.
Agnieszka Pająk, ekspert ds. social media

Coraz więcej osób korzysta z Messengera i wręcz traktuje go jako zastępstwo do skrzynki mailowej. Zanim to się stało, swego czasu Facebook wręcz robił wszystko, by zmusić nas do pobrania aplikacji pomimo tego, że pojawili się użytkownicy skarżący się na obciążanie przez nią telefonu. Pozytywne dla marketingowców jest na pewno to, że oferowanych jest coraz więcej wartościowych narzędzi, które pomagają w targetowaniu, korzystaniu z reklam i mierzeniu efektów.

Z drugiej strony Facebook, podobnie zresztą jak każda firma, dąży do powiększania zysków i jeszcze lepszej monetyzacji wdrożonych narzędzi. Na chwilę obecną nie patrzę zbyt optymistycznie na sukces tej formy reklamy w Polsce. Raz, że ze sporą dozą nieufności podchodzimy do nowinek, jak i też coraz lepiej dbamy o swoją prywatność. Nie zmienia to faktu, że w 2017 roku czy z opcją reklam w aplikacji Messenger, czy bez, Facebook wraz z Instagramem są światowymi gigantami i nic nie wskazuje na to, aby miały stracić pozycję lidera.

Nadzorujący platformę podkreślają, że będą bacznie obserwować wyniku testu. Zależnie od przebiegu, rozważą wprowadzenie dalszą ekspansję w tym sektorze.
Cóż, z Instagramem się udało. W 2017 roku aplikacja wygeneruje ponad 12 proc. przychodu z reklam dla całej firmy. To więcej niż 12 miliardów złotych.
Źródło: Messenger Blog

Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl