Działająca wciąż "stara" rafineria LOTOS-u jest turystyczną atrakcją.
Działająca wciąż "stara" rafineria LOTOS-u jest turystyczną atrakcją. Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Gazeta
Reklama.
Projekt obejmuje siedem obszarów realizacyjnych, składających się z trzydziestu obiektów inwestycyjnych. Niewiele brakuje do sfinalizowania wszystkich zaplanowanych prac projektowych – plan zrealizowano już w 95 proc. Zajmuje się tym biuro firmy KT-Kinetics Technology we Włoszech. Firma ta odpowiada też za wykonanie większości instalacji w obiekcie. W olbrzymiej mierze (86 proc.) został też zrealizowany program zakupów i dostaw koniecznych urządzeń.
W jednej czwartej zrealizowano też prace budowlano-montażowe: skończono prace konstrukcyjne, elementy głównej instalacji koksowania DCU górują wysoko nad rafinerią – widoczne są zwłaszcza dwa potężne reaktory oraz otaczająca je konstrukcja stalowa.
- Jesteśmy na półmetku inwestycji i jak na razie projekt wyprzedza przyjęty harmonogram – informował Mateusz Aleksander Bonca, wiceprezes Grupy LOTOS. - Po zakończeniu realizacji Projektu EFRA rafineria LOTOS-u w Gdańsku umocni swoją pozycję jednego z najnowocześniejszych zakładów tego typu na świecie – dorzucał.

Napisz do autora: mariusz.janik@innpoland.pl