
Jakie są cele, ambicje i marzenia kobiet żyjących we współczesnej Polsce? To proste – nowe buty, ładna torebka, godziny spędzone w sklepach i ktoś, kto pokryje te wszystkie wydatki. Przynajmniej taka wizja kobiecości wynika z postów na Facebookowej stronie galerii handlowej „Forum Gliwice”. Niedopatrzenie ze strony agencji marketingowej czy może zwykły cynizm, nastawiony na rozgłos? Trudno oceniać, ale sądząc po reakcji użytkowniczek, coś poszło mocno nie tak.
CH FORUM prowadzi liczne działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i dalekie jest od stereotypów, czy seksizmu. Dlatego jesteśmy trochę zaskoczeni takim zarzutem w kontekście pojedynczych, humorystycznych postów na profilu centrum w medium społecznościowym.
Jeden z nich przedstawia kobietę, która życzyłaby sobie, aby ktoś kupił jej torebkę. Ktoś, to przecież nie znaczy sponsor. Równie dobrze może to być mama, siostra, babcia czy koleżanka. W ten sposób staramy się żartować ze stereotypów, podczas gdy jednostronne pojmowanie wpisu raczej je utrwala.
W mediach społecznościowych mamy do czynienia ze zróżnicowaną grupą odbiorców. Część z nich to rozkochane w zakupach klientki. Jednakże wystarczy prześledzić Facebookowy profil FORUM, aby przekonać się, że to tylko fragment naszej komunikacji. Podobnie jak zakupy, które nie wyczerpują oferty naszego centrum.
Szanujemy zdanie jednego z branżowych blogerów, który wywołał dyskusję wokół postu. Trzeba jednak pamiętać, że nie każdy podziela ten punkt widzenia. Warto też zauważyć, że posty w podobnym stylu ukazują się już od dłuższego czasu, a reakcje na nie były pozytywne.
Tych, którzy mogli poczuć się postem urażeni, bardzo przepraszamy. Nie było to absolutnie naszym celem.
Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl
