Sieć Diary Queen już po raz kolejny chce podbić Europę. Dotychczasowe próby nie były udane.
Sieć Diary Queen już po raz kolejny chce podbić Europę. Dotychczasowe próby nie były udane. 123rf/flickr
Reklama.
Dla Diary Queen to nie pierwsza próba podboju podniebień smakoszy fastfoodów nad Wisłą. Już w 2015 roku sieć otworzyła trzy lokale w Polsce, ale wszystkie zostały zamknięte w 2016 roku. Chodzi tu m.in. o lokal w Centrum Handlowym Wola Park i dwa inne bary w Warszawie.
Za otwarcie lokali odpowiadał Sparrow 4, masterfranczyzobiorca marki, który planował otworzyć w ciągu pięciu lat 25 lokali. Polska miała służyć DQ jako przyczółek do europejskiej ekspansji. Wcześniej sieć długo nie była obecna w Europie, przed ponad 20 laty próbowała bezskutecznie podbić m.in. Austrię, Węgry oraz Włochy.
Dairy Queen zaczynała od sprzedaży lodów. Potem oferta została została rozrzeszona o torty i shaki. Dziś znana jest głównie z hamburgerów, hot dogów i frytek, a także deserów mlecznych i ciast. Sieć ma 6 tysięcy barów w USA, Kanadzie i 18 innych krajach.
Warren Buffett jest uznawany za jednego z najlepszych biznesmenów na świecie. Jego oczkiem w głowie jest Berkshire Hathaway, fundusz, którego jest większościowym udziałowcem. Firma warta jest ponad 74,4 mld dolarów. Inwestuje m.in. w akcje Coca-Coli, Apple, The Washington Post Company, Gillette i inne korporacje notowane na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych.
Źródło: Puls Biznesu