Reklama.
PKP Intercity zapowiadało wspieranie polskich firm. Spółka dysponuje gigantyczną kwotą na inwestycje. To miliard złotych. Nie kupi jednak pociągów Dart, które produkowane są w bydgoskiej Pesie.
PKP Intercity konsekwentnie realizuje strategię taborową na lata 2016-2020,w ramach której są założone inwestycje na łączną kwotę 2,5 mld zł na zakup i modernizację łącznie 60 lokomotyw oraz 510 wagonów pasażerskich wraz z przebudową 15 stacji postojowych w największych miastach Polski.
W związku z powyższym nieprawdą jest informacja zawarta w artykule, że w sprawie skorzystania z zamówienia uzupełniającego (a nie opcji) na 10 pociągów PESA Dart „Ludzie z PKP byli pytani przez dziennikarzy o ostateczną decyzję, jednak odpowiadali wymijająco twierdząc, że analizy wciąż trwają i niczego nie można wykluczyć. Decyzja jednak miała zapaść już kilka miesięcy temu i jest ona odmowna”. Jest to konsekwencja przyjętej w październiku 2016 r. strategii taborowej.
Decyzje biznesowe podejmowane przez PKP Intercity w wyniku przyjmowanych planów wieloletnich w porozumieniu z właścicielem, są zgodne z polityką transportową państwa oraz umów o świadczenie usług publicznych z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa.
Wszystkie inwestycje taborowe w ostatnich 5 latach były realizowane przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą w Polsce – dotyczy to zarówno modernizacji lokomotyw i wagonów pasażerskich, jak również dostaw nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń kategorii Intercity. Jednym z największych beneficjentów tych projektów była i jest PESA Bydgoszcz.
Środki finansowe, które zostały przekazane spółce przez PKP S.A. ze sprzedaży PKP Energetyka zostały przeznaczone na realizację programu taborowego, przyjętego w październiku 2016 r.
PKP Intercity jest w stałym kontakcie z dostawcami, z którymi ma podpisane umowy na utrzymanie taboru i na bieżąco współpracuje w celu maksymalnego wykorzystania elektrycznych zespołów trakcyjnych. Kwestie realizacji umów zawartych przez PKP Intercity z dostawcami są przedmiotem dialogu prowadzonego między przewoźnikiem a dostawcami taboru.