Chiński gigant otwiera pierwszy salon z telefonami w Polsce. Szykuje się szturm klientów

Na lokalizację swojego salonu chiński producent wybrał stołeczną galerię Arkadia.
Na lokalizację swojego salonu chiński producent wybrał stołeczną galerię Arkadia. Fot. Adam Stępień / Agencja Gazeta
Dzień Dziecka w tym roku najwyraźniej potrwa dłużej: już na 2 czerwca chińska firma Xiaomi zaplanowała otwarcie swojego pierwszego polskiego sklepu. Na jego lokalizację wybrano popularną stołeczną galerię handlową Arkadia.


Oczywiście, kluczową rolę w ofercie Xiaomi na polskim rynku odgrywają dziś produkowane przez tę firmę smartfony. Ale debiut Xiaomi na zakupowej mapie stolicy oznacza również wprowadzenie na polski rynek urządzeń, z którymi polscy klienci jeszcze nie mieli okazji się zapoznać. Chodzi o okulary VR (Mi VR Glasses), przystawka do telewizora Mi Box filtr do oczyszczania powietrza Mi Air Purifier, odkurzacz Mi Robot Vacuum Cleaner czy urządzenie do gotowania ryżu – MiJia Induction Heating Pressure Rice.

Niestety, większość z wymienionych produktów będzie miała co najwyżej walor eksponatu: twórcy salonu nie przewidują możliwości sprzedaży produktów innych niż telefony. Natomiast – jak podkreślają branżowi eksperci – dzięki możliwości zajrzenia do firmowego showroomu, klienci będą mogli przekonać się, jak wyglądają i działają urządzenia, które sporadycznie sprzedawane są w internetowych sklepach.

Na pocieszenie, przy tej samej okazji, producent zza Wielkiego Muru postanowił też urządzić premierę nowego smartfona – Mi Note 2.

Dlaczego należy się spodziewać tłumów? Choćby dlatego, że Xiaomi ma swoich oddanych fanów - jeszcze siedem lat temu ta firma nie istniała. Weszła na rynek z założeniem, że będzie produkować urządzenia w niczym nie ustępujące najlepszym na rynku, za to w znacznie niższych cenach. Stąd może wzięła się obiegowa etykietka "chińskiego Apple". Po okresie kopiowania pomysłów konkurencji firma zaczęła jednak coraz śmielej eksperymentować z autorskimi rozwiązaniami. Nie przekłada się to prawdopodobnie na oszałamiającą sprzedaż, ale stopniowo pozwala zdobywać zwolenników.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Gdzie są podatki, tam zawsze będzie szara strefa. Tak wygląda "praca na czarno" w Polsce
0 0Podwójna jakość produktów w Europie potwierdzona. Ale to nie Polacy są gorszym sortem
0 0"Zielone kłamstwo" w Polsce. Tak próbują cię nabrać wielkie firmy
0 0Buty i piłki Adidasa polecą w kosmos. Chodzi o coś więcej niż trening dla astronautów
0 0Plan Szwedów: ZERO ofiar śmiertelnych na drogach. Oto czego możemy się od nich nauczyć
0 0Wyniki finansowe Ubera znów nisko pod kreską. Inwestorzy tracą cierpliwość

INNSPIRACJE

0 0Polak rozkręcił świetny biznes w USA. Zdradza, jak radzić sobie z porażką i brakiem motywacji
0 0W sukces tej Polki nikt nie wierzył. Uparła się i stworzyła rewolucyjny krem antysmogowy
0 0Ujawniają kulisy współpracy ze znaną siecią sklepów. Dziesiątki milionów długów i próby samobójcze
0 0Sapkowski przyznaje, że spór z CD Projektem go przerósł. "Pieniądze nic dla mnie nie znaczą"

STARTUPY

0 0Amerykańskim naukowcom się nie udało, a one to zrobiły. Tak powstały innowacyjne kosmetyki
0 0Start-up chce zasilać samochody wodą i alkoholem. Ale trochę się zapędzili