Luksusowa marka w opałach: zamknie ponad 100 sklepów. Wiemy, co stanie się z polskimi salonami

Michael Kors i Kate Hudson prezentują serię sportowych opasek na rękę
Michael Kors i Kate Hudson prezentują serię sportowych opasek na rękę Mat. prasowe
Marka stworzona przez Michaela Korsa, nowojorczyka z Long Island, znalazła się w poważnych tarapatach finansowych. Z dużym rozmachem otworzyła na całym świecie prawie tysiąc sklepów z torebkami i akcesoriami. Teraz musi zamknąć od 100 do 125 z nich.


W ciągu ostatnich kilku lat sprzedaż torebek i akcesoriów poleciała na łeb na szyję. W IV kwartale finansowym, zakończonym 1 kwietnia 2017 r. spadła o ponad 11 proc., w samych sklepach stacjonarnych o ponad 14 proc. Firma straciła w tym kwartale 26,8 miliona dolarów w porównaniu do zysku netto na poziomie 177 milionów dolarów rok wcześniej.

Perspektywy na przyszłość są równie ponure, dlatego zarząd firmy zdecydował o zamknięciu od 100 do 125 sklepów na całym świecie. Wydaje się, że wyjątkiem będą rynki azjatyckie, które akurat notują dobre wyniki sprzedaży. Prawdopodobnie ocaleją też polskie sklepy, jest ich kilka.

– Na pewno się nie zamykamy, aktualnie zapraszamy na wyprzedaż, ale sezonową, a nie totalną – dowiedzieliśmy się zarówno u oficjalnego przedstawiciela marki w Polsce, jak i dwóch warszawskich sklepach amerykańskiej firmy, zlokalizowanych w Galerii Mokotów i CH Klif.


Analitycy wskazują, że prawdopodobną przyczyną kłopotów Korsa jest zbyt agresywna polityka sprzedażowa, która doprowadziła do szybkiego otwarcia prawie tysiąca sklepów na całym świecie i związane z tym koszty.

– Gdy marka sprzedawała się tylko w domach towarowych, wszystko szło fenomenalnie. Zmieniło się na gorsze, kiedy postanowili stać się niezależnym sprzedawcą – mówi cytowana przez NYPost Farla Efros, prezes HRC Advisory.

W tym roku akcje firmy spadły już niemal o jedną czwartą. Uszczuplenie sieci sprzedaży pozwoli jej zaoszczędzić ok. 60 milionów dolarów.

źródło: CNNMoney.com
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Gdzie są podatki, tam zawsze będzie szara strefa. Tak wygląda "praca na czarno" w Polsce
0 0Podwójna jakość produktów w Europie potwierdzona. Ale to nie Polacy są gorszym sortem
0 0"Zielone kłamstwo" w Polsce. Tak próbują cię nabrać wielkie firmy
0 0Buty i piłki Adidasa polecą w kosmos. Chodzi o coś więcej niż trening dla astronautów
0 0Plan Szwedów: ZERO ofiar śmiertelnych na drogach. Oto czego możemy się od nich nauczyć
0 0Wyniki finansowe Ubera znów nisko pod kreską. Inwestorzy tracą cierpliwość

INNSPIRACJE

0 0Polak rozkręcił świetny biznes w USA. Zdradza, jak radzić sobie z porażką i brakiem motywacji
0 0W sukces tej Polki nikt nie wierzył. Uparła się i stworzyła rewolucyjny krem antysmogowy
0 0Ujawniają kulisy współpracy ze znaną siecią sklepów. Dziesiątki milionów długów i próby samobójcze
0 0Sapkowski przyznaje, że spór z CD Projektem go przerósł. "Pieniądze nic dla mnie nie znaczą"

STARTUPY

0 0Amerykańskim naukowcom się nie udało, a one to zrobiły. Tak powstały innowacyjne kosmetyki
0 0Start-up chce zasilać samochody wodą i alkoholem. Ale trochę się zapędzili