Grupa TVN po 10 latach zdecydowała się sprzedać Mango – najpopularniejszy kanał telesprzedażowy w Polsce. Decyzja zapadła pomimo tego, że w ubiegłym roku stacja zarobiła na nim 60 mln złotych netto.
Mango 24 rozpoczęło nadawanie w 2002 roku. Nadawcą jest spółka Mango Media, od 10 lat należąca do Grupy TVN. Wartość tamtej transakcji wyniosła 13 mln euro. I choć stacja przynosiła TVN-owi niemałe zyski (ok. 90 mln w ciągu ostatnich dwóch lat), grupa zdecydowała się ją sprzedać.
– Decyzja o sprzedaży udziałów jest podyktowana potrzebą konsolidacji portfolio oraz skupieniem się na rozwoju naszej podstawowej działalności – tłumaczył Jim Samples, prezes i dyrektor generalny TVN.
Według "Rzeczpospolitej" motywy grupy mediowej są jednak o wiele bardziej prozaiczne. TVN ma wkrótce zmienić właściciela. Do tej pory był w rękach Scripps Networks, teraz ma trafić do Discovery Communictaions. Dziennik zauważa, że przyszły właściciel nie działa w sektorze telezakupów i stąd decyzja o pozbyciu się Mango Media.
Nabywcą dochodowej spółki jest Studio Moderna Polska. To polski oddział słoweńskiej firmy, która zajmuje się sprzedażą wysyłkową. Studio Moderna działa w 21 krajach i jest właścicielem takich marek jak Dormeo, Delimano czy Walkmaxx. Posiada również własne kanały telezakupowe w Rosji, Rumunii i na Ukrainie. Kwota transakcji pozostała nieznana, ale zgodę na sfinalizowanie umowy wyraził już UOKiK.