Media Markt jest pewny siebie. Nie boi się inwestowania w mniejsze sklepy, przekonuje bowiem, że takie działania przynoszą zyski. I to nawet, gdy nowe placówki powstają w stosunkowo niewielkich miejscowościach.
Jesienią Media Markt uruchomi jeszcze trzy nowe sklepy. We wrześniu zostanie otwarty sklep w mniejszym, kompaktowym formacie we Włocławku – powstanie on w wolnostojącym obiekcie przy ul. Komunalnej 1. W tym samym miesiącu Krosno doczeka się kolejnego sklepu, w galerii handlowej VIVO! Z kolei 18 października zostanie otwarta placówka we Wrocławiu – za lokalizację posłuży Centrum Handlowe Wroclavia.
Mimo mniejszej powierzchni, klienci otrzymają w nowych sklepach kompaktowych cały asortyment, a więc prawie 100 tys. produktów. Koncept kompaktowych sklepów został bardzo dobrze przyjęty, dlatego będzie dalej rozwijany. Firma chwali się też, że rozwija swoją sprzedaż internetową – sklepy mediamarkt.pl i saturn.pl.
Media Markt nie pozostawia jednak istniejących już sklepów bez zmian. Trwają remonty dotychczasowych marketów. We wszystkim chodzi o uwzględnienie najnowszych trendów w prezentacji produktów i odpowiedzenie na potrzeby polskiego konsumenta, który jest coraz bardziej wymagający.
O co konkretnie chodzi? W planach Media Markt jest „stworzenie inspirujących ekspozycji, które ułatwiają praktyczne poznawanie nowoczesnej elektroniki”. Ponadto, celem jest prezentacja tego, co obecnie cieszy się największą popularnością: urządzenia mobilne, elektronika sportowa, urządzenia AGD, które wspierają zdrowy tryb życia czy innowacyjne produkty służące rozrywce.
Media Markt jest międzynarodową siecią sklepów, mających ofertę z zakresu elektroniki użytkowej. W Polsce ma obecnie 60 placówek.