logo
123rf.com/Cathy Yeulet/zdjęcie seryjne

Millennialsi to coraz bardziej wpływowa grupa. Na konsumenckim rynku są już obecni w sile 8 mln osób, a w branżach podatnych na nowinki, jak bankowość, ich udział dochodzi już do 30 proc (dane z raportu Payback Polska). Wpływ pokolenia urodzonego między 1985 a 2000 rokiem będzie rósł, dlatego sprawdzamy, jakie branże są najbardziej narażone na stratę klientów.

REKLAMA
Producenci prezerwatyw
/ 123rf.com/dmitrimaruta/zdjęcie seryjne
Wbrew obiegowym opiniom millennialsi za seksem...nie przepadają. A przynajmniej takie wnioski można wysnuć z szeroko zakrojonych badań Eater's Digest (wzięło w nim udział 12 tys. osób z 37 krajów świata), w których ponad jedna trzecia osób między 18 a 34 rokiem życia stwierdziła, że wybierając między kolacją w restauracji a seksem wybraliby to pierwsze. Połowa z nich się wahała. Jeżeli dorzucić do tego wyniki badania tygodnika Archives of Sexual Behaviour, z których wynika, że 15 proc. nie miało żadnego partnera seksualnego po skończeniu 18-go roku życia (dwukrotny wzrost w porównaniu z Pokoleniem X), sytuacja jest jasna. Producenci prezerwatyw mają duży problem.

Producenci mięsa
/ 123rf.com/Anna Bizoń/zdjęcie seryjne
Millennialsi to ta grupa wiekowa, która najbardziej przekonuje się do porzucenia diety mięsnej. Podczas gdy w naszym społeczeństwie odsetek „bezmięsnych” wynosi 3,2 proc., wegetarianizm deklaruje już co 10 młody Polak. A trend się pogłębia. – Dwóch na dziesięciu konsumentów w wieku 25-34 mówi o tym, że spożywają obecnie więcej produktów wegetariańskich niż rok temu – tłumaczyła niedawno „Portalowi Spożywczemu” Honorata Jarocka, analityk rynku żywności w firmie Mintel.

Branża meblarska
/ 123rf.com/Andryi Popov/zdjęcie seryjne
Branża meblarska to jeden z filarów polskiej gospodarki. Nasze produkty kupuje pół Europy, niedawne badanie Millennium może jednak przedstawicieli tego sektora wprawić w małe zakłopotanie. W sondażu bank postanowił podzielić millennialsów na młodszych (20-24 lata) i starszych (25-32). Okazało się, że o ile wśród tych bardziej zaawansowanych wiekowo odsetek oszczędzających na meble jest stosunkowo wysoki (36 proc.), o tyle w młodszej kategorii drastycznie spada – oszczędności wydałby tylko co 8 ankietowany.

Szkoły językowe
/ pixabay.com
We wspominanym już badaniu banku Millennium niezbyt korzystnie wypadają również szkoły językowe. O oszczędzaniu na prowadzone przez nie kursy myśli tylko 19 proc., młodszych i 14 proc., starszych respondentów. To najgorszy wynik spośród wszystkich dóbr konsumpcyjnych, o które pytano w ankiecie.