
Reklama.
Do tych, dla których wnętrze ma duże znaczenie, można jeszcze zaliczyć amatorów też czterech, ale kółek. I to właśnie z myślą o nich powstała technologia Peugeot i-Cockpit. Pod tą nazwą skrywa się podnoszący komfort jazdy zestaw trzech elementów, które mają uczynić prowadzenie auta nie tylko wygodnym, ale także prostym i intuicyjnym.
Nowoczesny kokpit
Świadectwo technologii Peugeot i-Cockpit wystawia kompaktowa kierownica o zmniejszonej średnicy, która ułatwia sterowanie ''czterokołowcem''. W oczy rzucają się też zegary umieszczone w polu widzenia drogi. Obrazu całości dopełnia intuicyjny pojemnościowy ekran dotykowy o przekątnej 9,7 cala, który otwiera użytkownikowi dostęp do bogatego wyposażenia samochodu.
Świadectwo technologii Peugeot i-Cockpit wystawia kompaktowa kierownica o zmniejszonej średnicy, która ułatwia sterowanie ''czterokołowcem''. W oczy rzucają się też zegary umieszczone w polu widzenia drogi. Obrazu całości dopełnia intuicyjny pojemnościowy ekran dotykowy o przekątnej 9,7 cala, który otwiera użytkownikowi dostęp do bogatego wyposażenia samochodu.
Twórcy Peugeot i-Cockpit zadbali o to, aby kierowca miał pod ręką nowoczesny system multimedialny i inteligentnego asystenta w jednym. Duża w tym zasługa nawigacji Peugeot Connect NAV 3D online. Wystarczy prosta komenda słowna, aby z ekranu dotykowego odczytać prognozę pogody, ostrzeżenia o korkach czy informacje o pobliskich stacjach obsługi lub parkingach.
Wbudowana usługa TomTom podaje jak na dłoni lokalizację stref niebezpiecznych i ewentualnych zagrożeń. Z ekranem dotykowym sparowana jest też funkcja Mirror Screen dająca użytkownikowi dostęp do jego ulubionych aplikacji zainstalowanych w smartfonie. Rozwiązanie Peugeot i-Cockpit znajdziemy na pokładzie m.in. nowego modelu 308.
Auto po liftingu
Pod maską nowej odsłony 308 pracują dwa wydajne silniki: 1.6 e-THP 205 S&S z sześcioprzełożeniową, manualną skrzynią biegów oraz nowoczesny 2.0 BlueHDi 180 S&S z automatyczną skrzynią EAT8 i bardziej kompaktowym systemem oczyszczania spalin. Mniejsze zużycie paliwa zapewnia trzycylindrowy silnik benzynowy PureTech. Rozwiązania te spotkały się z dużym uznaniem branży, zdobywając trzy razy z rzędu wyróżnienia w konkursie Engine Of The Year.
Pod maską nowej odsłony 308 pracują dwa wydajne silniki: 1.6 e-THP 205 S&S z sześcioprzełożeniową, manualną skrzynią biegów oraz nowoczesny 2.0 BlueHDi 180 S&S z automatyczną skrzynią EAT8 i bardziej kompaktowym systemem oczyszczania spalin. Mniejsze zużycie paliwa zapewnia trzycylindrowy silnik benzynowy PureTech. Rozwiązania te spotkały się z dużym uznaniem branży, zdobywając trzy razy z rzędu wyróżnienia w konkursie Engine Of The Year.
Na szerszy komentarz w wyposażeniu Lwa o nr 308 zasługuje skrzynia EAT8. Płynne i szybkie zmiany biegów zawdzięcza ona systemowi sterowania Shift and Park by Wire, który umożliwia wybieranie przełożeń za pomocą manetek. 8-biegowy automat nie tylko eliminuje szarpnięcia przy zmianie biegów i ułatwia wykonywanie manewrów parkingowych, ale także redukuje zużycie paliwa nawet o 7% w porównaniu do wcześniejszego modelu EAT6.
Kierowców traktujących swoje auta jak naszpikowane elektroniką drogowe centrum zarządzania i monitoringu zadowolą liczne systemy wspomagające prowadzenie (ADAS). Mowa tu o systemach aktywnego monitorowania martwego pola, VisioPark 1 (kamera cofania), Active Safety Brake (automatyczne hamowanie), Smartbeam, (automatyczne przełączanie świateł) monitorowania ograniczeń prędkości (kamera rozpoznawania znaków drogowych) oraz adaptacyjnym tempomacie z funkcją STOP (utrzymanie zaprogramowanej prędkości oraz dystansu do innego samochodu).
Wizja przyszłości
Nową generacją bestsellerowego samochodu (ponad 760 000 sztuk wyprodukowanych od pierwszego dnia istnienia na rynku) Peugeot zamierza wyznaczyć nową technologiczną jakość w segmencie osobówek klasy kompaktowej. Jednocześnie ma to być ukłon Lwa w stronę przyszłej normy Euro 6.c, która będzie wymagała zastosowania nowych systemów oczyszczania spalin w silnikach.
Nową generacją bestsellerowego samochodu (ponad 760 000 sztuk wyprodukowanych od pierwszego dnia istnienia na rynku) Peugeot zamierza wyznaczyć nową technologiczną jakość w segmencie osobówek klasy kompaktowej. Jednocześnie ma to być ukłon Lwa w stronę przyszłej normy Euro 6.c, która będzie wymagała zastosowania nowych systemów oczyszczania spalin w silnikach.
O tym, jak producentowi znad Sekwany udało się osiągnąć te cele, można przekonać się osobiście – nowa wersja Peugeot 308 jest już bowiem dostępna w polskich salonach.
Artykuł powstał we współpracy z Peugeot