twitter/Ford
Reklama.
Amerykański koncern motoryzacyjny pokazał na Twitterze minimalistyczną, ale bardzo przemawiającą do wyobraźni grafikę. Obrazek przedstawia oczy kobiety odbite w lusterku samochodowym. Czarne tło przypomina natomiast fragment burki. Pod spodem widzimy podpis: „Welcome to the driver’s seat” („Witamy na siedzeniu kierowcy”).
Internauci przyjęli taką formę reklamy bardzo życzliwie. W ciągu niecałych trzech dni tweet był podawany dalej 3,8 tys. razy i zdobył niemal 5 tys. polubień. Do rywalizacji przystąpiły również inne marki – gratulacje kobietom składał również Nissan i Volkswagen. Ich grafiki, choć oryginalne, nie zdołały jednak nawet zbliżyć się popularnością do reklamy Forda.

Tweet Forda jest reakcją na decyzję króla Arabii Saudyjskiej Salman ibn Abd al-Aziz, który dopuścił kobiety do prowadzenia samochodów. Przepisy mają wejść w życie w czerwcu przyszłego roku. Arabia Saudyjska jest w tej chwili jedynym krajem na świecie, w którym kobiety nie mają możliwości zrobienia prawa jazdy. Do władcy przemówiły argumenty ekonomiczne. Jego zdaniem wyręczanie płci pięknej w prowadzeniu pojazdów zabiera czas miejscowym mężczyznom, a część rodzin jest zmuszona płacić prywatnym kierowcom.
[AKTUALIZACJA]
Portal adweek.com podaje, że grafika Forda mogła nie być autorskim dziełem koncernu. Serwis sugeruje, że odział agencji J. Walter Thompson w Doha w ubiegłym roku podczas Dubai Lynx dostał nagrodę za bardzo podobną reklamę stworzoną na potrzeby strony raseef22. Ford nie ustosunkował się jeszcze do tej informacji.