Sztuczna inteligencja, Internet rzeczy, transformacja cyfrowa, fin-tech, smart investing, CSR, przyszłość medycyny i motoryzacji, losy rynku pracy czy efektywne wykorzystanie mediów społecznościowych w biznesie – to tylko pierwsze z brzegu przykłady tematów, jakie będą omawiane podczas konferencji „Masters And Robots”, jaka odbędzie się w Warszawie w dniach 26-28 października. Prestiżowy event przyciągnął kilkudziesięciu specjalistów ze wspomnianych dziedzin, którzy podzielą się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem.
Organizatorom chodzi przede wszystkim o to, by wybitne autorytety z rozmaitych branż mogły się podzielić swoim doświadczeniem w przystępnej i barwnej formie. – Problemem polskiego rynku nie jest brak pieniędzy czy odpowiedniego finansowania – podkreśla Jowita Michalska, założycielka Fundacji Digital University, organizatora „Masters And Robots”. – Problemem jest brak wysokiej jakości edukacji. Nasz rynek jest wciąż mało otwarty na współpracę czy wymianę nie tylko wiedzy, ale i talentów. Nasi przedsiębiorcy i eksperci muszą pokonać wiele barier, aby dotrzeć do prawdziwie innowacyjnego know-how, który rozwinie ich biznes – kwituje.
Wyłącznym przedstawicielem Singularity University jest Fundacja Digital University – merytoryczny partner imprezy – na Polskę. – Dzięki współpracy z takimi światowymi organizacjami, jak Singularity University, jesteśmy w stanie mnóstwo tej wiedzy przynieść do kraju – przekonuje Jowita Michalska. – Na naszą imprezę przyjadą eksperci z kilkunastu krajów, aby na wykładach i praktycznych warsztatach podzielić się swoim doświadczeniem i pomóc nam zmienić myślenie na bardziej innowacyjne – dodaje.
W olbrzymiej mierze jest to właśnie zasługa Singularity University: założona dziewięć lat temu w Kaliforni organizacja zajmuje się kształceniem kadr menedżerskich w taki sposób, by mogły one kompetentnie i efektywnie zaprzęgnąć nowe technologie do swojej działalności, przyspieszając rozwój swoich firm. Twórcy SU określają swoje przedsięwzięcie „hybrydą think tanku i inkubatora biznesowego”, sponsorowanego m.in. innymi przez NASA, Google, Nokię czy LinkedIn.
I rzeczywiście: po stronie mentorów i ekspertów znajdziemy w organizacji światowe autorytety – od Ray'a Kurzweila (pisarza, technologa i futurysty) przez Petera Diamandisa (naukowiec, inżynier i przedsiębiorca; fundator nagrody XPRIZE), Pete'a Wordena (szef NASA Ames) po Roberta Richardsa (współtwórcę International Space University).
Po drugiej stronie są „wychowankowie” tej nietypowej instytucji. Do tej pory z wiedzy mentorów SU skorzystało ponad 10 tysięcy osób z 95 krajów, w tym Sebastian Kulczyk, Łukasz Młodyszewski (Nightly), Kamila Staryga (GoogleX), Adam Niewiński (Pekao SA), Tomasz Misiak (Work Service) czy Cezary Smorszczewski (b. wiceprezes Alior Bank).
Dzisiaj Singularity University posiada na świecie 78 oddziałów, ma na koncie 693 zorganizowane wydarzenia, które odwiedziło – przynajmniej raz – 28 749 osób. W ramach SU powstały też 4644 inicjatywy, koncentrujące się na rozwiązywaniu globalnych problemów. Nad Wisłą z kolei Singularity University chce się koncentrować na zwiększaniu zaangażowania w rozwiązywanie lokalnych problemów z zakresu zrównoważonego rozwoju opieki zdrowotnej, fin-tech, energii, transportu i transformacji biznesu. W sporej mierze ma to być też akcelerator innowacyjności – platforma współpracy środowiska biznesowego oraz wsparcia dla polskich przedsiębiorców, chcących spróbować swoich sił w Dolinie Krzemowej.
Na Masters And Robots nad Wisłą pojawią się m.in. Massimo Tammaro (specjalista w dziedzinie zarządzania ryzykiem związany wcześniej z Ferrari i Manchester United), Henry Wong (CEO w Diamond Tech Ventures; badacz Stanford University), Supreet Singh Manchanda (CEO Akal Global, inwestor), Arun Aggarwal (CIO CEMEX), Chip Espinoza (autor, ekspert od pokolenia millennialsów), Susan McPherson (CIO, założycielka McPherson Strategies), Markus F. Peschl (professor kognitywistyki, University of Vienna), Eugene Shteyn (professor innowacji, Stanford University), Anindya Ghose (professor mobilnej ekonomii, NYU Stern School of Business). Będzie można się z nimi spotkać - w ramach otwartych prelekcji, ale też zamkniętych warsztatów - w Warszawie, przy ulicy Mińskiej 65. Bilety wejściowe na imprezę będą sprzedawane w cenie 359 euro netto (konferencja) i 369 euro netto (warsztaty).