
Reklama.
Większość niechcianych telefonów pochodzi z różnych baz danych. Telemarketerzy tłumaczą, że numer został wybrany losowo, a skoro już dzwonią, to może skusimy się na nowy telefon, umowę na dostarczanie prądu albo chociaż pokaz sztućców. Bazy z telefonami krążą w obiegu, sprzedają je sobie różne firmy.
Już niedługo wystarczy powiedzieć telemarketerowi, żeby usunął nasz numer ze swojej bazy a on będzie miał obowiązek to zrobić. Taką szansę daje nam wchodzące już za kilka miesięcy nowe prawo – RODO. To w pewnym uproszczeniu przywilej bycia zapomnianym. Będzie też dotyczył firm wysyłających setki tysięcy maili.
Każdy będzie mógł zażądać trwałego usunięcia wszystkich swoich danych z baz kontaktów a na firmy, które nie dostosują się do tego rozporządzenia czekają gigantyczne kary. Instytucje wykorzystujące do kontaktu dane klientów, będą musiały posiadać wyraźnie udzieloną przez nich zgodę. W innym przypadku grozi im kara w wysokości do 20 mln euro (85 mln złotych) lub 4 proc. rocznego obrotu.
Większość firm outsourcingowych w Polce zajmuje się usługami związanymi z call center. W naszym kraju działa 147 takich przedsiębiorstw, zatrudniających ponad 24 000 osób. Według niektórych badań, w sektorze nowoczesnych usług biznesowych zatrudnionych jest w Polsce ponad 170 tys. osób. Tymczasem z badania firmy Dell wynika, że jedynie 3 proc. firm ma plan wdrożenia RODO oraz dysponuje procedurami spełnienia wytycznych tego prawa.
źródło: GP24.pl