
Reklama.
Nie ma drugiego takiego portalu społecznościowego na świecie. Pogłoski o śmierci Facebooka były przedwczesne i wyłącznie życzeniowe. Jeszcze w 2014 r. naukowcy z Princeton twierdzili, że w 2017 r. Facebook straci 80 proc. użytkowników. Fantastyczną kondycję najpopularniejszego portalu odzwierciedlają jego ostatnie wyniki finansowe.
W trzecim kwartale 2017 r. przychody Facebooka wyniosły ponad 10,3 mld dol., a zysk netto – 4,7 mld. Serwis odwiedza co miesiąc ponad 2 mld osób.
Facebook zarabia gigantyczne pieniądze na reklamach. W tym okresie łączne przychody z tego tytułu wzrosły o 49 proc. do 10,14 mld dol. Większość zysków pochodziła z reklam mobilnych.
Całkowite przychody Facebooka zwiększyły się więc o 47,3 proc. do 10,33 mld dol.
Facebook cały czas obserwuje rynek i dostosowuje się do panujących na nim zmian. Kluczowa strategia firmy polega też na kupowaniu innych portali czy aplikacji mobilnych. W ostatnim czasie gigant kupił aplikację „tbh” – więcej na ten temat piszemy tutaj. Ponadto, Zuckerberg ma już w swoim portfelu m.in. Instagrama, Snapchata czy WhatsApp, który kosztował aż 19 mld dol.
źródło: Puls Biznesu