„Najtrudniejsza branża świata”. Ten mistrzowski klip zmieni twoje myślenie na temat kierowców

Firma ADAR wyprodukowała spot, który diametralnie zmienia sposób myślenia o pracy kierowców TIR-ów
Firma ADAR wyprodukowała spot, który diametralnie zmienia sposób myślenia o pracy kierowców TIR-ów youtube/ADAR
Niezależnie od tego czy na zewnątrz mamy mróz czy upał, noc czy dzień, kierowcy tirów toczą nieustanną walkę z upływającym czasem i zmęczeniem. A wystarczy chwila nieuwagi, by doszło do tragedii. Firma ADAR wyprodukowała spot, który diametralnie zmienia sposób myślenia o pracy kierowców TIR-ów.

– Czas to chwila zawahania na ostatnim zjeździe, to ciągła walka ze snem – tworzy narrację lektor, który opowiada nam o tytułowej, „najtrudniejszej branży świata”. Dalej widzimy serię ujęć, pokazujących zmaganie się kierowcy z goniącymi go terminami, siłami natury i innymi przeciwnościami losu. W kolejnym kadrze mężczyzna opędza się od przydrożnych prostytutek, walczy ze złodziejami w obronie ładunku. Na koniec, zmęczony i niewyspany o mało nie rozjeżdża chłopca, który wyskoczył na ulicę w pogoni za piłką.

Klip został wyprodukowany na potrzeby działającej z Gdańska firmy ADAR, która działa w branży spedycyjnej. Jego realizacją zajęła się Wytwórnia Filmów „Kalina”- Dostaliśmy zlecenie na stworzenie klipu skierowanego do kierowców - opowiada nam reżyser Tomasz Zasada. Dodaje, że same zdjęcia pochłonęły 5 dni, a materiał został w całości zrealizowany w Trójmieście.

Postanowiliśmy zapytać, jak realizacja klipu wygląda z pozycji branżowego eksperta. – Czapki z głów, 10/10 – komentuje dla nas Wojciech Walczak z agencji Melting Pot. – Widać również, że nie szczędzono również środków na realizację. Czasami bywa tak, że pomysł jest dobry, ale zamawiający tnie budżet i efekt końcowy nie jest zbyt imponujący – zauważa ekspert.
Walczak podkreśla, że spot zrywa z utrwalonym w społecznej świadomości wizerunkiem kierowcy TIR-a, jako starego, gburowatego mężczyzny, który myśli wyłącznie o własnym interesie. - Moim zdaniem spełnia dwie funkcje – społeczną i employer brandingową. Z jednej strony ociepla wizerunek kierowców, z drugiej pokazuje przedstawicielom tego zawodu, że firma wie, jak ciężka jest ich praca – dodaje Walczak.


Szczególnie nacisk na ten drugi aspekt może mieć dla firmy ADAR ogromne znaczenie. W ubiegłym roku Związek Pracodawców "Transport i Logistyka Polska" w raporcie stworzonym we współpracy z PwC podał, że na rynku brakuje 100 tys. kierowców TIR-ów. A nasi rodacy, mimo wysokich zarobków oferowanych w branży,nie garną się do pracy.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Na jednym ze szkoleń uczestnicy robią ćwiczenie. Mają przygotować prostą anegdotę. Na dowolny temat. Może to być własna historia. Może być zasłyszana. Jedna z uczestniczek bardzo precyzyjnie i dobrze opowiada historię „o bezstresowym wychowaniu”. Być może ją znasz.

Igor IluninIgor Ilunin

Komunikacja machine-to-machine jest jednym z kluczowych składników przyszłości transportu globalnego.

Łukasz MurawskiŁukasz Murawski

Jeśli piszesz (lub zamierzasz pisać) książki, to raport z badań stanu czytelnictwa w Polsce za rok 2017 powinien Cię dodatkowo motywować.