Premier Morawiecki szykuje wielki prezent dla raczkujących firm. Ten model napędzi polski biznes

Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta
Lepszego prezentu pod choinkę polskie start-upy nie mogły sobie wymarzyć. Ministerstwo Finansów podniesie limit pieniędzy, jakie początkujące firmy mogą pozyskiwać ze zbiórek internetowych.

Equity crowdfunding to termin określający model, w którym spółka może sprzedawać swoje udziały zainteresowanych jej działalnością internautom. Dzięki temu start-upy przestają być zależne wyłącznie od aniołów biznesu lub funduszy Venture Capital. W Wielkiej Brytanii ten model finansowania napędza w sporym stopniu raczkujące biznesy. W 2015 roku, brytyjskie spółki pozyskały w ten sposób 332 miliony funtów (po obecnym kursie ok. 1,6 mld złotych).

Teraz podobne rozwiązanie będzie można na szerszą skalę zastosować również w Polsce. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, od II kwartału 2018 roku w życie mają wejść przepisy, które 10-krotnie podniosą górny limit takich internetowych zbiórek – ze 100 tys. euro na okrągły milion (ok. 4,2 mln złotych). Co za tym idzie – firmy będą mogły sprzedać część swoich udziałów do kwoty miliona euro bez przechodzenia procedur wymaganych przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Planowane zmiany to efekt regulacji unijnych, które jako kraj członkowski jesteśmy zmuszeni wdrożyć do lutego 2019 roku. MF uznało jednak, że nie będziemy musieli czekać aż tak długo.

źródło: Rzeczpospolita
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Coraz częściej pod sztandarem walki z terroryzmem, w tym również cyberterroryzmem, przeprowadza się zmiany w prawie, które rozpoczynają dyskusję nad prawem do prywatności i wzajemnym stosunkiem obu wartości. Czy zawsze jednak mamy do czynienia z ingerencją w prywatność jednostki przy okazji zapewnienia większego poziomu bezpieczeństwa?

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.