„Nowa wizja strategicznej współpracy między FlixBusem a PolskiBus.com” – tak reklamowane są zmiany w dominującym na polskim rynku przewozów autobusowych przedsiębiorstwie. Już na początku przyszłego tygodnia mamy poznać szczegóły tej strategicznej współpracy, ale już pierwsze ujawnione szczegóły dają do myślenia.
Niemiecka firma FlixBus najwyraźniej ostrzy sobie zęby na polski rynek. – Rozszerzenie dotychczasowej kooperacji obu firm ma na celu rozbudowanie polskiej sieci połączeń FlixBus i zapewnienie polskim klientom najbardziej atrakcyjnej oferty przewozów autokarowych – napisały obie firmy w zaproszeniu na poniedziałkową konferencję, jakie otrzymała nasza redakcja.
Zgodnie z tym, co pisze portal fly4free.pl., czerwone autobusy polskiego przewoźnika będą stopniowo zmieniały kolory: z czerwieni na zieleń, firmową barwę busów jeżdżących we flocie FlixBus. Stopniowo będzie też wygaszana marka PolskiBus. Czy oznacza to przejęcie polskiej firmy lub fuzję przewoźników? Nie pada to wprost, aczkolwiek trudno byłoby się spodziewać, że PolskiBus bezinteresownie zmienia brand i barwy na takie, które na polskim rynku są właściwie nieznane.
Niemcy planują, że wraz z „pogłębieniem strategicznej współpracy” uruchomione zostaną nowe połączenia. Trudno przesądzać o losie popularnych promocji typu „bilet za złotówkę”, jakie proponuje dziś swoim klientom PolskiBus. W autobusach zostaną zainstalowane nadajniki GPS, urządzenia do elektronicznej odprawy pasażerów, nawigacja dla kierowców i system monitorujący bezpieczeństwo jazdy zgodnie ze standardami FlixBusa.
– Jesteśmy przekonani, że integracja dwóch niezwykle silnych przewoźników wzmocni naszą pozycję konkurencyjną na wymagającym i stale rozwijającym się rynku. Dzięki tej współpracy polscy pasażerowie będą mieć więcej możliwości komfortowych podróży, zyskując jeszcze łatwiejszy i szerszy dostęp do największej siatki połączeń w Europie – zachwalają alians organizatorzy poniedziałkowej konferencji. – Nasza firma pozostaje niezależna i będzie kontynuować działalność operacyjną, zachowując najwyższe standardy świadczonych usług – dodają.