Warszawski ZTM zachęca firmy do dofinansowania pracownikom biletów na komunikację miejską. Trudno przewidzieć, jak duże zainteresowanie wykażą przedsiębiorstwa. Na razie na finansowanie przejazdów warszawską komunikacją zdecydowała się jedna sieć restauracji, informuje Metro Warszawa.
ZTM podpisał umowę z siecią Wiking. Dofinansowanie będzie funkcjonowało w ramach dodatku pracowniczego. Pracownicy otrzymali spersonalizowane karty miejskie z logo przedsiębiorstwa – są na nich zakodowane bilety 90-dniowe. Kolejne doładowania także będą realizowane przez pracodawcę, co w praktyce zapewni pracownikom darmowe przejazdy. Jednak to pracodawca decyduje, jakie będzie dofinansowanie – częściowe czy też całościowe.
– Każdy pracodawca może promować proekologiczne postawy wśród swoich pracowników. Co więcej, może także wyróżnić się innowacyjnym podejściem i troską o nich – zareklamował swoją ofertę ZTM. Padają też argumenty, że oferując pracownikom darmowe przejazdy, firma może wyróżnić się na tle innych przedsiębiorstw.
Na ten moment Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM, prowadzi rozmowy z innymi pracodawcami, najemcami oraz hotelami. Każdy z nich – i to bez względu na liczbę zatrudnionych pracowników – może nawiązać współpracę z ZTM.