CCC rozpoczyna ekspansję na rynki Bliskiego Wschodu. Grupa podpisała w tym celu mowę franczyzową z Apparel Group. W ten sposób wkroczą na rynki sześciu krajów: Arabii Saudyjskiej, Bahrajnu, Kataru, Kuwejtu, Omanu i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
CCC zakłada, że otwarcie pierwszych sklepów nastąpi już na początku 2019 roku. Zgodnie z umową do 2023 roku ma powstać co najmniej 60 sklepów o łącznej powierzchni co najmniej 40 tys. m2. Mają one powstawać w największych centrach handlowych we wszystkich z wymienionych krajów.
Kolejna firma z Polski na Bliskim Wschodzie
W zdobywaniu nowych rynków ma pomóc doświadczenie partnera, który ma już doświadczenie z rynkami w tej części świata i występuje jako operator franczyz wielu globalnych marek. Wcześniej niż CCC współpracę z Apparell rozpoczęła inna polska firma – Inglot, która dzięki tej współpracy udanie zagościła na rynkach Bliskiego Wschodu.
„Rozwój CCC na Bliskim Wschodzie będzie odbywać się w modelu franczyzowym. Dobraliśmy renomowanego partnera, dającego pewność sukcesu na tych dość odległych rynkach, gdzie łącznie jest blisko 50 milionów konsumentów i gdzie widzimy docelowo potencjał na poziomie 200-400 sklepów” – powiedział Dariusz Miłek, Prezes CCC SA, cytowany w komunikacie prasowym.
Jak informuje CCC, umowa została podpisana na 10 lat, z możliwością przedłużenia na kolejne 10 i dotyczy zarówno handlu tradycyjnego jak sklepów internetowych.
Ekspansja CCC trwa
Wkroczenie na rynki Bliskiego Wschodu to kolejny etap ekspansji CCC. Firma gości już na wielu rynkach europejskich. Marka obecna jest między innymi u naszych sąsiadów: Czechów, Niemców i Słowaków.