Apple negocjuje z operatorem systemu płatności mobilnych BLIK wdrożenie usługi Apple Pay w Polsce. Może to oznaczać, że już niedługo będzie można płacić u nas za pomocą urządzeń tej firmy.
Już w ubiegłym roku kilka dużych banków podjęło negocjacje z gigantem z Cupertino w sprawie wprowadzenia Apple Pay w Polsce. Głównym punktem negocjacji było pobieranie przez Apple Pay prowizji od banków. Nie jest to tylko problem naszego kraju. Już wcześniej Apple słyszało, że stawka, której oczekuje firma jest zbyt wysoka.
Na pytanie dziennika o rozmowy z Apple'em, prezes PSP, Dariusz Mazurkiewicz odpowiedział, że nie może tego w żaden sposób komentować. Ponieważ w milczą również banki i amerykański producent iPhone’ów, należy podejrzewać, że wszystkie strony obowiązuje klauzula poufności.
Wiadomo, że jednym z warunków, które stawia obecnie PSP jest wprowadzenie płatności BLIK-iem w sklepie Apple’a. Rozszerzanie możliwości płacenia za pomocą BLIK-a to jeden z głównych celów ekspansji PSP, jak zapewnia prezes Mazurkiewicz.
Usługa Apple Pay działa w oparciu o technologię NFC, dostępną w praktycznie każdym nowszym smartfonie. Jest tożsama z płaceniem kartą - użytkownik zbliża telefon do terminala, wybiera kartę, z której ma być ściągnięta zależność, potwierdza na iPhonie wykonanie płatności.
Bliźniacza usługa już działa
Android Pay zadebiutował w Polsce w 2016 r., po kilku miesiącach z usługi korzystało ponad 70 tys. osób. Mało, zważając na liczbę Polaków płacących kartą, ale z drugiej strony - to usługa bardzo perspektywiczna. Polscy użytkownicy nie raz dowiedli, że po początkowym okresie nieśmiałości, szybko adaptują nowinki technologiczne.