Miarka się przebrała, to koniec wyprzedaży na taką skalę. Wszystko przez dantejskie sceny w sklepach

Francuskie władze chcą ograniczyć możliwość organizowania promocji.
Francuskie władze chcą ograniczyć możliwość organizowania promocji. Fot. Maciej Kuroń / Agencja Gazeta
Wyjątkowa promocja Nutelli, która doprowadziła we Francji niemalże do fali zamieszek może doprowadzić do zakończenia mega promocji w tym kraju. Wszystko zależy od decyzji, które podejmie rząd.


– Są jak zwierzęta – opowiadał o swoich wrażeniach jeden z klientów, który znalazł się „w oku cyklonu”, jaki przetoczył się wczoraj przez Francję. – Widziałem, jak ciągnięto kobietę za włosy, jakaś starsza kobieta wynosiła pudełko z Nutellą na głowie, ktoś inny miał zakrwawione ręce – dorzucał.

Takie opisy klientów, którzy na własne oczy widzieli promocję Nutelli , można znaleźć w całej sieci. Wszystko przez to przez obniżkę ceny, którą wprowadziła sieć francuskich marketów Intermarche. Na co dzień Nutella kosztuje tam 4,50 EUR, a w ramach akcji promocyjnej obniżono cenę o 70 proc. do 1,41 EUR za słoik z 950 gramów słodkiego kremu.


Nieuczciwa wyprzedaż i koniec promocji
Niestety dodatkowe i dość niespodziewane „atrakcje” towarzyszące promocji mogą spowodować koniec tego typu akcji. Sprawie przyjrzy się teraz Generalna Dyrekcja ds. Ochrony Konsumentów i Nadużyć Finansowych. Przede wszystkim sprawdzi, czy promocja Nutelli była zgodna z obowiązującym we Francji prawem. Zabrania ono sprzedaży dużych partii towarów po cenach niższych od ceny zakupu, o ile tego nie dokonano przynajmniej na miesąc przed wyprzedażą.


Dodatkowo we Francji wyprzedaże dopuszczalne są tylko w określonych okresach i na określony asortyment. Komisja zbada zatem również, czy wyprzedaż Nutelli podpada pod wyprzedaż zimową.
Jak informuje serwis „Fortune.com”, to co może dodatkowo zmartwić francuskich konsumentów, to trwająca debata na szczeblu rządowym dotycząca promocji w ogóle. Władze będą się starały ograniczyć możliwości wyprzedaży towarów po zaniżonych cenach, dodatkowo minister rolnictwa, Stephane Travert, sugeruje by w celu przywrócenia prawdziwej wartości produktom, zakazać sprzedaży 2 w cenie jednego.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Gdzie są podatki, tam zawsze będzie szara strefa. Tak wygląda "praca na czarno" w Polsce
0 0Podwójna jakość produktów w Europie potwierdzona. Ale to nie Polacy są gorszym sortem
0 0"Zielone kłamstwo" w Polsce. Tak próbują cię nabrać wielkie firmy
0 0Buty i piłki Adidasa polecą w kosmos. Chodzi o coś więcej niż trening dla astronautów
0 0Plan Szwedów: ZERO ofiar śmiertelnych na drogach. Oto czego możemy się od nich nauczyć
0 0Wyniki finansowe Ubera znów nisko pod kreską. Inwestorzy tracą cierpliwość

INNSPIRACJE

0 0Polak rozkręcił świetny biznes w USA. Zdradza, jak radzić sobie z porażką i brakiem motywacji
0 0W sukces tej Polki nikt nie wierzył. Uparła się i stworzyła rewolucyjny krem antysmogowy
0 0Ujawniają kulisy współpracy ze znaną siecią sklepów. Dziesiątki milionów długów i próby samobójcze
0 0Sapkowski przyznaje, że spór z CD Projektem go przerósł. "Pieniądze nic dla mnie nie znaczą"

STARTUPY

0 0Amerykańskim naukowcom się nie udało, a one to zrobiły. Tak powstały innowacyjne kosmetyki
0 0Start-up chce zasilać samochody wodą i alkoholem. Ale trochę się zapędzili