Amazon osiągnął coś, co budzi zazdrość innych firm. Zdetronizowali największych konkurentów

Amazon jest najbardziej wartościową marką na świecie, w rankingu wyprzedził Apple'a i Google'a.
Amazon jest najbardziej wartościową marką na świecie, w rankingu wyprzedził Apple'a i Google'a. Fot. Anna Kowalik / Agencja Gazeta
Zaczynał jako księgarnia internetowa, dzisiaj jest najcenniejszą marką na świecie. Mowa o Amazonie, który w rankingu wartości marek przygotowywanym co roku przez Brand Finance, wyprzedził dotychczasowego lidera.

Amazon na podium znajduje się nieprzerwanie od 2016 roku, ale dopiero w tym roku wskoczył na pierwsze miejsce, wyprzedzając Apple’a i Google’a. Wartość marki największego internetowego biznesu szacowana jest na prawie 151 mld dolarów. Jej wartość w stosunku do ubiegłego roku wzrosła o blisko 42 proc.

Znajdujący się na drugim miejscu Apple wart jest trochę ponad 146 mld dolarów (wzrost o 37 proc. w porównaniu do roku 2017), a Google niecałe 121 mld dolarów (wzrost o 10,5 proc.).

„Siła i wartość marki Amazon pozwalają na nieustanne rozszerzanie jej działalności o nowe sektory i nowe rynki” – napisał David Haigh, dyrektor generalny Brand Finance. Dodatkowo uważa on, że wszystkie dostępne dane na temat giganta internetowego pozwalają przypuszczać, że jego wartość będzie ciągle rosła.

Ostrzeżenie dla Apple’a i Google’a
Jak dowiadujemy się z raportu, Apple nie zdołało wskoczyć na pierwsze miejsce głównie z powodu braku dywersyfikacji. To w połączeniu ze słabą sprzedażą flagowych iPhone’ów, wyhamowało wzrost wartości marki.

Drobne upomnienie otrzymało również Google, które nadmiernie koncentruje się na pojedynczych sektorach. To w opinii twórców raportu hamuje uwolnienie potencjału marki.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Coraz częściej pod sztandarem walki z terroryzmem, w tym również cyberterroryzmem, przeprowadza się zmiany w prawie, które rozpoczynają dyskusję nad prawem do prywatności i wzajemnym stosunkiem obu wartości. Czy zawsze jednak mamy do czynienia z ingerencją w prywatność jednostki przy okazji zapewnienia większego poziomu bezpieczeństwa?

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.