– Pracujemy nad makaronami z mąki migdałowej, a jak się powiedzie, to będzie to duża nowość na polskim rynku – zapowiada prezes Grupy Makarony Polskie, Zenon Daniłowski.
To nie jedyna ekstrawagancka nowość, jaką może nam w najbliższym czasie zafundować producent z podwarszawskich Ząbek. – Do firmy trafiają liczne zapytania o produkty na bazie grochu, czerwonej fasoli, soczewicy, ciecierzycy – wymienia Daniłowski. – Oczywiście, odpowiemy na takie zapotrzebowanie. Konsumenci są gotowi zapłacić więcej za znakomity i innowacyjny produkt – twierdzi.
W rozmowie z portalem Wiadomości Handlowe prezes Grupy przyznaje, że firma pędzi za zmiennymi i coraz bardziej wyrafinowanymi gustami konsumentów. – Nasz dział badawczy pracuje też nad makaronami typu superfoods. Wiemy, że rynek oczekuje żywności bogatej w składniki prozdrowotnej, czyli bogatej w błonnik, minerały oraz witaminy – opisuje.
Rynek chce nowych makaronów
– Superfoods to rynkowy trend przyszłości, ponieważ taka żywność zawiera więcej wartości odżywczych niż zwykła, tradycyjna żywność – zastrzega Daniłowski. – Współczesna żywność ma także leczyć, a nie tylko karmić – dodaje. Stąd właśnie wymienione wyżej pomysły na nowe makarony, które właściwie będą kwalifikować się do kategorii superfoods – jakkolwiek trudno dziś definitywnie określać, co charakteryzuje tego typu produkty.
Dla Daniłowskiego to nieunikniony kurs, jaki wcześniej czy później będzie musiała obrać cała branża. – Producenci będą oferowali konsumentom coraz więcej makaronów prozdrowotnych, ponieważ klient będzie w makaronie poszukiwał wartości dodanej – przekonuje szef Grupy.