Gigant handlowy zamyka kolejne sklepy w Polsce. Będą zwolnienia grupowe

Tesco przeprowadza restrukturyzację i planuje zamknąć 18 nierentownych sklepów w całej Polsce.
Tesco przeprowadza restrukturyzację i planuje zamknąć 18 nierentownych sklepów w całej Polsce. Fot. Adam Stępień / Agencja Gazeta
Tesco cały czas prowadzi restrukturyzację sieci swoich sklepów. W związku z tym planuje zamknięcie 18 sklepów w całym kraju. Pracę może stracić nawet kilkaset osób.

Wszystkie z zamykanych placówek przynoszą obecnie straty, informuje portal „Wiadomości Handlowe”. Ze względu na skalę zwolnień towarzyszącą zamknięciu tak dużej liczby placówek, władze Tesco poinformowały o swoich planach przedstawicieli pracowników.

Poza zamknięciem sklepów Tesco planuje również zmianę organizacji w pozostałych swoich placówkach. - Chcemy być bardziej elastyczni, postawić na lepszą i efektywniejszą obsługę klienta oraz większe wsparcie dla koleżanek i kolegów – powiedział portalowi Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco w Polsce.

Jednym z punktów restrukturyzacji placówek będzie ograniczenie liczby osób zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych. Jak poinformował dyrektor Behan, Tesco w celu ograniczenia liczby zwolnień będzie oferowało swoim dotychczasowym pracownikom możliwość przeniesienia się na inne stanowiska.

Trudna restrukturyzacja
Proces restrukturyzacji firmy trwa w Polsce od dłuższego czasu, a Tesco ciągle stara się nadążyć za uciekającą konkurencją. Nie jest to łatwe, gdy po latach dynamicznego wzrostu są obecnie w ogonie branży. W 2016 r. odnotowano tylko minimalny wzrost. Bywało, że przez kilka lat notowały spadki sprzedaży.
Jeszcze w czerwcu ubiegłego roku Tesco ogłosił, że zamknie w Polsce dziewięć nierentownych sklepów.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.