Błyskawiczna reakcja Lidla. Sieć ostro o dostawcy, który zostawił na ławce umierającą pracownicę

Lidl usunął z internetu spoty reklamowe z udziałem jednego z przedsiębiorców i zarazem jednej z twarzy swojej kampanii "Ryneczek Lidla".
Lidl usunął z internetu spoty reklamowe z udziałem jednego z przedsiębiorców i zarazem jednej z twarzy swojej kampanii "Ryneczek Lidla". Maciej Kuroń/Agencja Gazeta
Lidl usunął z internetu spoty reklamowe z udziałem jednego z przedsiębiorców. Mężczyzna wywiózł ze swojego zakładu pracownicę z Ukrainy, która dostała wylewu w trakcie pracy, zostawił ją na ławce i wezwał karetkę.

Jędrzej Cichowlas, którego firma mieści się pod Środą Wielkopolską, to jedna z twarzy kampanii reklamowej znanej jako „Ryneczek Lidla”. Sieć próbuje w ten sposób ocieplić swój wizerunek, podkreślając, że w jej sklepach jest miejsce dla lokalnych, polskich dostawców. W tym wypadku współpraca obróciła się jednak przeciwko Lidlowi.

Na początku stycznia jedna z pracownic Cichowlasa, 43-letnia Oksana z Ukrainy, doznała wylewu w trakcie pakowania warzyw. Właściciel zamiast od razu wezwać pomoc, miał zdecydować się na wywiezienie jej poza teren zakładu i zostawić na ławce. Po ujawnieniu tej informacji przez media rozpętała się burza. „Głos Wielkopolski” informował, że kobieta w ciężkim stanie została przewieziona do zakładu opieki zdrowotnej MSWiA w Poznaniu.

Szybka reakcja Lidla
Po otrzymaniu informacji o zdarzeniu przedstawiciele Lidla nie czekali ani chwili. Sieć od razu wstrzymała emisję reklam w telewizji, usunęła spoty z YouTube i wymazała zdjęcie polskiego dostawcy ze swojej strony internetowej. Możliwe również, że zdecyduje się na rozwiązanie umowy z biznesmenem.


– Każdy dostawca Lidla zobligowany jest do podpisania załącznika do umowy - Kodeksu Etycznego, zobowiązującego do przestrzegania wysokich standardów etycznych, w tym w szczególności do działania zgodnie z przepisami prawa pracy – tłumaczyła „Wirtualnym Mediom” Aleksandra Robaszkiewicz, PR manager w Lidl Polska.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Coraz częściej pod sztandarem walki z terroryzmem, w tym również cyberterroryzmem, przeprowadza się zmiany w prawie, które rozpoczynają dyskusję nad prawem do prywatności i wzajemnym stosunkiem obu wartości. Czy zawsze jednak mamy do czynienia z ingerencją w prywatność jednostki przy okazji zapewnienia większego poziomu bezpieczeństwa?

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.