Tomasz Pietrzak/Agencja Gazeta
Reklama.
Janelle Gale jest w Facebooku wiceprezesem w dziale HR. W rozmowie z portalem „Bussiness Insider" kobieta ujawniła, jakich cech nie znosi u swoich pracowników.
– Jeśli masz dosłownie najmądrzejszą osobę w pokoju, która jest czołowym ekspertem od wszystkiego i nie otwiera się na naukę, to dla nas ogromny sygnał ostrzegawczy – tłumaczyła.
Gale upewnia się, czy jej podopieczni nie poczuli się zbyt pewnie w jeden prosty sposób. Zadaje im pytanie dotyczące projektów, starając się dowiedzieć, w jaki sposób praca nad nimi wpłynęła na rozwój zawodowy. Jeżeli ktoś ma problem z udzieleniem przekonującej odpowiedzi, albo stara się na siłę postawić w jak najlepszym świetle, jest to sygnał, że jest zamknięty na poszerzanie wiedzy.
– Szukamy osób uczących się, ludzi, którzy są zaznajomieni z szybką nauką, są intelektualnie ciekawi i stale chcą poszerzać swoją wiedzę – wyjaśniła.
Na podobny aspekt zwracała uwagę amerykańska publicystka i dziennikarka ekonomiczna Suzy Welch. Na pytanie, to, w jaki sposób wyróżnić się wśród tłumu kandydatów do pracy, kobieta podpowiedziała, by skupić się na możliwości rozwoju w firmie.
– Chcę pracować w [nazwa firmy], ponieważ ceni sobie ciągłe doskonalenie się. Skupia się na potrzebach klienta, co wyróżnia ją w branży. Wierzę, że kultura innowacji w produktach i procesach sprawia, że jest wyjątkowa – zasugerowała przykładową odpowiedź.