Genialny pomysł McDonald’s. To nie kosmetyczna zmiana, musieli w to włożyć dużo pracy

McDonald's odwrócił swoje logo, by tworzyło literę W jak woman - to akcja z okazji Dnia Kobiet.
McDonald's odwrócił swoje logo, by tworzyło literę W jak woman - to akcja z okazji Dnia Kobiet. Twitter.com / ABC7 Eyewitness News
To nie żart – dziś logo McDonald’s nie przedstawia wielkich złotych łuków, tworzących literę M. Firma odwróciła je, by uczcić Dzień Kobiet. Teraz jest to litera W – jak woman. Akcja obejmuje wiele krajów świata, w Polsce jakby o niej zapomnieli.

– Po raz pierwszy w historii marki odwróciliśmy nasze kultowe łuki – mówi Wendy Lewis, dyrektor ds. różnorodności w McDonald's. Litera W zastąpiła M przede wszystkim w elektronicznych kanałach komunikacji z firmą.

McDonald's ma więc odwrócone logo na Facebooku czy Twitterze. Mowa oczywiście o amerykańskiej centrali, choć logo zmieniło też kilka lokalnych oddziałów (np. norweski). W Polsce logo pozostało bez zmian.

– Popieramy inicjatywę kolegów z USA. Jak widać, świadomość akcji dotarła daleko poza granice tego kraju. Mieliśmy jednak wątpliwości, czy symbolika takiego zabiegu będzie dla polskich odbiorców dostatecznie czytelna – mówi INN:Poland Dominik Szulowski, Corporate Relations Senior Manager z McDonald's Polska.

Zmiany w lokalu McDonald's
Firma poszła o krok dalej i w swoim lokalu w Lynwood w Kalifornii fizycznie zmieniła logotyp. Wielkie łuki obok lokalu McD stanęły do góry nogami. W kolejnych stu restauracjach sieci personel ubrano w uniformy z odwróconym logo. To musiało wymagać długich przygotowań.

Wendy Lewis powiedziała, że McDonald's odwraca swoje logo "na cześć niezwykłych osiągnięć kobiet na całym świecie".

Firmy reagują na Dzień Kobiet
W ostatnich latach firmy zaczęły wykorzystywać Międzynarodowy Dzień Kobiet, aby upowszechniać swoje poglądy na temat równości płci. W McD i tak nie jest z tym źle – według danych przedstawionych przez firmę, 6 na 10 menedżerów amerykańskich restauracji to kobiety.


Ostatnio znane marki coraz częściej akcentują rolę kobiet w ich biznesie albo w życiu społecznym. Zaledwie kilka dni temu producent whisky Johny Walker zdecydował o wypuszczeniu na rynek żeńskiego odpowiednika tego trunku – whisky Jane Walker.

M na W w swoim logo zmieniała też już stacja MTV.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Na jednym ze szkoleń uczestnicy robią ćwiczenie. Mają przygotować prostą anegdotę. Na dowolny temat. Może to być własna historia. Może być zasłyszana. Jedna z uczestniczek bardzo precyzyjnie i dobrze opowiada historię „o bezstresowym wychowaniu”. Być może ją znasz.

Igor IluninIgor Ilunin

Komunikacja machine-to-machine jest jednym z kluczowych składników przyszłości transportu globalnego.

Łukasz MurawskiŁukasz Murawski

Jeśli piszesz (lub zamierzasz pisać) książki, to raport z badań stanu czytelnictwa w Polsce za rok 2017 powinien Cię dodatkowo motywować.