Za 500 złotych wyciągną brudy na każdą firmę. Spece od białego wywiadu sprawdzą dla ciebie wszystko

2,50 zł kosztuje najtańsza usługa sprawdzenia danych firmy. Za pełny raport o finansach i stanie kontrahenta w wywiadowni gospodarczej trzeba zapłacić nawet powyżej 25 tysięcy.
2,50 zł kosztuje najtańsza usługa sprawdzenia danych firmy. Za pełny raport o finansach i stanie kontrahenta w wywiadowni gospodarczej trzeba zapłacić nawet powyżej 25 tysięcy. Foto: 123rf.com
Już 2,50 zł wystarczy, by dostać podstawowe dane o każdej firmie w Polsce. Ale detektywi specjalizujący się w białym wywiadzie mogą wyciągnąć dużo więcej. Za 500 złotych zdobędą informacje o ruchomościach firmy. A kilkadziesiąt tysięcy będzie kosztować sprawdzenie całej firmy od podszewki.

Mianem białego wywiadu są określane wszelkie legalne i zgodne z prawem metody zbierania informacji o różnych podmiotach. W biznesie tego typu działalnością zajmują się wyspecjalizowane wywiadownie gospodarcze.

Zajmują się w zasadzie wszystkim – najprostszym zadaniem jest dla nich wyciągnięcie publicznie dostępnych informacji o firmach. Można je znaleźć w państwowych i prywatnych rejestrach, bywa to jednak czasochłonne i żmudne. Wywiadownie za takie działanie zażyczą sobie stosunkowo skromnej sumy – nawet 2,50 zł przy zamówieniu większej ilości danych.

Droższe jest uzyskanie opisów, danych teleadresowych i rejestrowych, sprawozdań finansowych – to koszt ok. 50 złotych. Suma i tak niezbyt wygórowana, tym bardziej, że mówimy o danych, które i tak znajdują się w sieci – trzeba jednak umieć je wyszukać i opłacić dostęp do kilku baz.

Wywiadownie gospodarcze: ceny i usługi
10 razy więcej kosztuje informacja o ruchomościach firmy. Za 500 złotych możemy się dowiedzieć jakie auta i maszyny ma dana firma. Realizacja takiego zlecenia trwa do dwóch tygodni.

Elita wywiadowni gospodarczych zajmuje się kompleksowym badaniem stanu przyszłych bądź niedoszłych kontrahentów. Może to potrwać od 2 miesięcy do pół roku i kosztuje powyżej 25 tysięcy złotych. Detektywi sprawdzą jednak nawet to, czy osoby zarządzające firmą nie działają na jej niekorzyść. Więcej informacji o cenach i usługach można znaleźć w specjalnym raporcie serwisu WNP.pl.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.