Handlowa potęga, Grupa Eurocash, z niechęcią przyznaje, że przegrała wyścig z Żabką i innymi małymi sklepami. Właśnie po cichu likwiduje swoją sieć 1minute.
Likwidacja tej sieci przechodzi w Polsce niemal bez echa. W opublikowanym kilka dni temu raporcie rocznym Grupy Eurocash, nazwa 1minute pojawia się zaledwie 4 razy. Ale jedno ze zdań jest dla przyszłości tej sieci kluczowe.
– Projekt 1minute zostanie zawieszony z powodu braku dedykowanej oferty i łańcucha dostaw na rynku – czytamy w liczącym ponad 240 stron raporcie rocznym tego handlowego giganta.
Jeszcze w roku 2016 prezes Eurocashu, Luis Amaral, twierdził, że jego firma bez problemu mogłaby otworzyć nawet 500 – 1000 sklepów 1minute. Przygotowała jednak ofertę dla franczyzobiorców.
Koncepcja sklepu zakładała sprzedaż artykułów pierwszej potrzeby oraz szeroki kącik gastronomiczny, nie tylko z hot dogami, ale i frytkami oraz pieczonymi kurczakami.
Część zostaje
Sklepy 1minute nie znikną całkiem z polskiego rynku. Pozostaną na pewno placówki rozwijane i zarządzane przez Grupę Lagardère Travel Retail w miejscach dedykowanych ruchowi i transportowi pasażerów – dworcach, lotniskach, stacjach metra, a także w biurowcach. Grupa posiada również kilka lokalizacji ulicznych.
Właścicielem brandu 1 Minute jest Grupa Lagardère Travel Retail, która, obecnie, zarządza siecią 67 sklepów 1 Minute i nie zamierza sieci likwidować.
Grupa Eurocash natomiast jest franczyzobiorcą marki 1Minute na lokalizacje uliczne, i podjęła ostatnio decyzję o zakończeniu rozwoju tego formatu w ramach umowy franczyzowej.
Grupa Eurocash oraz grupa Lagardère Travel Retail są od 2014 roku udziałowcami w spółce „Inmedio”, która zarządza sklepami prasowymi w ponad 400 lokalizacjach w całej Polsce. Współpraca między grupami układa się dobrze.
Lagardère Travel Retail: Spółka obecna na rynku od roku 1998, rozwija m.in. sieć sklepów prasowych Inmedio, Relay, sieć sklepów convenience 1 Minute, posiada również sieć kawiarni So! Coffee oraz sklepy Aelia Duty Free na lotniskach.