Zdecydowana większość uczestników badania przeprowadzonego przez Nielsena oczekuje, że programy lojalnościowe i promocje typu „Gang Świeżaków” będą wdrażane również w innych sieciach handlowych.
Jak informują Wirtualnemedia.pl, z badania wynika również, że aż 56 proc. ankietowanych odpowiedziało, że czują, że Biedronka ceni ich lojalność. O popularności tej akcji może świadczyć to, że aż 93 proc. respondentów słyszało o akcji prowadzonej w Biedronce, a aż 40 przyznało, że odwiedzało sklepy tej sieci częściej ze względu na możliwość zebrania naklejek i odebrania nagród – maskotek „Gangu Świezaków”.
Dodatkowo aż 83 proc. badanych oczekuje kolejnych edycji tej akcji i ma nadzieję, że inne sieci handlowe stworzą podobne programy promocyjne i lojalnościowe.
– Polacy lubią kiedy docenia się i nagradza ich lojalność, stąd ich otwartość na tego typu akcje, ale muszą być one właściwie zaplanowane i realizowane - skomentował Bartłomiej Górzny z TCC Retail Marketing. Czytaj więcej
Jak informuje portal, podczas ostatniej edycji „Gangu Świeżaków” sieć Biedronka wydała swoim klientom aż 6 milionów pluszowych zabawek.
O co chodzi ze Świeżakami?
Ostatnia edycja „Gangu Świeżaków” zakończyła się w ubiegłym roku. Każdy kto uzbierał 60 naklejek promocyjnych mógł odebrać sympatycznego pluszaka za darmo. Zaś naklejkę mógł otrzymać każdy, kto zrobił w Biedronce zakupy za minimum 40 zł (wielokrotność kwoty oznaczała więcej naklejek). Dodatkowe naklejki można było otrzymać przy zakupie warzyw i owoców, jak również za czynne uczestnictwo w programie „Moja Biedronka”. Promocja okazała się takim hitem, że pluszaków potrafiło zabraknąć w czasie jej trwania. Dochodziło też do incydentów z udziałem zbieraczy, którzy potrafili kraść naklejki ze sklepów.
Łącznie, do tej pory Biedronka przeprowadziła trzy odsłony kampanii - „Gang Świeżaków”, „Gang Świeżaków Świątecznie” i „Gang Świeżaków 2”.
Badanie przeprowadził Nielsen na zlecenie firmy TCC Retail Marketing, operatora kampanii "Gang Świeżaków".