Najstarsza polska sieć sklepów w natarciu. Chce znowu zawojować rynek

Społem w natarciu. Sieć chce odzyskać poważną pozycję w polskim handlu
Społem w natarciu. Sieć chce odzyskać poważną pozycję w polskim handlu Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Gazeta
Społem to marka, która powstała ponad 100 lat temu. Dziś pod tą nazwą działa ponad 170 regionalnych spółdzielni, zrzeszonych w jeden związek. Prowadzą ok. 5000 sklepów – więcej niż choćby Biedronka (ok. 2800). Ale udział Społem w krajowym handlu oscyluje ledwie wokół 2 procent. To ma się zmienić.

Społem kilka lat temu uruchomiło Krajową Platformę Handlową, czyli centralę zakupową dla sklepów. Zdecydowało się też na stworzenie marki własnej, produkty z nazwą "Społem" są już dostępne w 1600 sklepów. Niedługo do nabiału i mrożonek mają dołączyć lody.

Prezes KPH Społem, Paweł Kochański, w rozmowie z portalem WiadomosciHandlowe.pl zapowiada, że Społem wkrótce szerzej rozwinie skrzydła. Ze wspólnych zakupów korzysta ponoć coraz więcej sklepów i KPH planuje dostarczanie towarów również do placówek pod innymi szyldami.

Kochański dodaje, że KPH jest wsparciem dla wielu małych sklepów, które muszą konkurować z sieciówkami i dyskontami. Utyskuje jednak na fakt, iż liczba sklepów współpracujących z siecią dystrybucji Społem nie rośnie.

Ma być lepiej
Zdradza też plan na przyszłość – KPH ma niedługo rozpocząć współpracę z ogólnopolskimi dystrybutorami, by móc zaopatrywać wszystkie sklepy w podobny asortyment. Do tej pory możliwość takiego działania była mocno ograniczona.

Nie jest to pierwszy plan Społem na rozwinięcie skrzydeł. Kilka miesięcy temu prezes Krajowego Związku zapowiadał, że marka otworzy się na millenialsów.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Coraz częściej pod sztandarem walki z terroryzmem, w tym również cyberterroryzmem, przeprowadza się zmiany w prawie, które rozpoczynają dyskusję nad prawem do prywatności i wzajemnym stosunkiem obu wartości. Czy zawsze jednak mamy do czynienia z ingerencją w prywatność jednostki przy okazji zapewnienia większego poziomu bezpieczeństwa?

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.