Zakaz handlu alkoholem dociera do Warszawy. W tej dzielnicy już go w nocy nie kupisz

Na podstawie znowelizowanych przepisów nocna sprzedaż alkoholu może zostać zdelegalizowana m.in. w Sopocie, Poznaniu i Krakowie.
Na podstawie znowelizowanych przepisów nocna sprzedaż alkoholu może zostać zdelegalizowana m.in. w Sopocie, Poznaniu i Krakowie. Fot. Tomasz Szambelan / Agencja Gazeta
W czwartek radni dzielnicy Targówek przyjęli stanowisko, że sprzedaż alkoholu między godziną 23 a 6 rano będzie całkowicie zakazana. Jeżeli Rada Warszawy przyklaśnie pomysłowi częściowa alkoholowa prohibicja wkrótce zacznie obowiązywać.

Targówek jest jedną z tych dzielnic, w której nocnego sklepu z alkoholem nie trzeba było długo szukać. Ale zła sława może wkrótce stać się jedynie wspomnieniem z przeszłości: wczoraj radni dzielnicy skorzystali z możliwości, jakie daje im znowelizowana ustawa o wychowaniu w trzeźwości. Pozwala ona na wprowadzenie zakazu sprzedaży alkoholu na terenie całej dzielnicy – w sklepach oraz na stacjach benzynowych.

Wyjątkiem są puby, restauracje i kluby – przypomina portal Wiadomości Handlowe. Inna sprawa, że w przypadku warszawskiego Targówka akurat lokali z wyszynkiem – jak na realia stolicy – jest relatywnie mało. Jeżeli Rada Warszawy zapali zielone światło dla pomysłu radnych, zakaz może zacząć obowiązywać w ciągu kilku najbliższych miesięcy, zapewne jeszcze przed początkiem wakacji.

Zakazy nocnej sprzedaży alkoholu są rozważane przede wszystkim w miejscowościach o charakterze turystycznym. Przymierzają się do nich m.in. Poznań, Sopot, Kraków, Gniezno i Piotrków Trybunalski.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.