Takich rezultatów chyba nikt się nie spodziewał. AIESEC Polska spytał studentów, który pracodawca jest według nich najlepszy. Pierwsze miejsca nie powinny dziwić – czołowa trójka to Google oraz potentaci sektora konsultingowego, czyli Deloitte i E&Y. Kolejne typy wzbudzają już jednak totalne zamieszanie.
Choć o poprawie sytuacji finansowej w handlu mówi się już od dawna, a do wysokości zarobków kasjerów (czyli było nie było, najniżej postawionej grupie w tym segmencie) zaczynają odnosić się coraz to nowe grupy zawodowe, nikt chyba nie spodziewał się, że na 4. miejscu w rankingu najbardziej pożądanych pracodawców znajdzie się…Jeronimo Martins, czyli właściciel sieci sklepów Biedronka. Dla JM to awans o 9 pozycji - pisze portal "Dla Handlu"
Jeronimo Martins to obecnie największy pracodawca w Polsce. Portugalska firma bardzo mocno stawia na system awansów wewnętrznych, aż 9 na 10 obecnych menedżerów, to osoby, które awansowały z niższych szczebli organizacyjnych.
Najlepsi pracodawcy w Polsce
Jeszcze ciekawiej robi się, gdy spojrzymy kogo Biedronka pozostawiła w pokonanym polu. Zdaniem studentów, popularny dyskont to lepsze miejsce pracy niż PZU, PwC, PKO BP i ING Bank Śląski. Te marki zajęły w badaniu kolejne miejsca. Tuż za ich plecami – kolejna niespodzianka – Lidl (awans o 3 miejsca). Miejsce 10. zajął natomiast McDonald’s, w którym praca przez całe lata 90. kojarzyła się prawdopodobnie ze wszystkim, oprócz prestiżu.
Badanie „Pracodawca roku” jest prowadzone co roku od 25 lat. W tegorocznej edycji ankiety wypełniło 3 tys. osób z 30 uczelni w Polsce. W badaniu studenci stwierdzili, że decydujące znaczenie o wyborze ma aktywność na rynku, popularność, wysokość zarobków, zgodność charakteru pracy z zainteresowaniami badanego, atmosfera pracy, możliwość zdobycia międzynarodowego doświadczenia i opinia znajomych.