Sharon Stone wspiera polski start-up. Jego technologia może pomóc wyleczyć ciężkie zaburzenie

Polski start-up Neuro Device stworzył hełm, który pomaga w rehabilitacji osobom cierpiącym na afazję
Polski start-up Neuro Device stworzył hełm, który pomaga w rehabilitacji osobom cierpiącym na afazję youtube.com/Chivas Regal
O czym tweetuje znana hollywoodzka aktorka Sharon Stone? – To dla mnie bardzo ważne. Proszę, poświęć chwilę na kliknięcie i odmień życie milionów osób cierpiących na afazję – napisała ostatnio. Wsparła w ten sposób polską firmę technologiczną, która walczy milion dolarów w globalnym konkursie Chivas The Venture.

Polski start-up Neuro Device stworzył hełm, który pomaga w rehabilitacji osobom cierpiącym na afazję. Zaburzenie jest często wynikiem udaru, a jego efektem jest częściowa lub całkowita utrata zdolności do posługiwania się językiem. W 2006 roku o afazji zrobiło się głośno po tym, jak dotknęła ona Sławomira Mrożka.

Pisarz z utratą pamięci radził sobie spisując swoje wspomnienia. Urządzenie polskiej firmy działa nieco inaczej. Stymuluje odpowiednie obszary mózgu, wspomagając w ten sposób powrót do pełnej sprawności. Hełm jest prosty w obsłudze, dzięki czemu chory nie musi nawet odwiedzać lekarza.

Ile osób cierpi na afazję?
Według szacunków Neuro Device na afazję zapada 5 milionów osób rocznie. Hełm miałby być skuteczny w połowie przypadków, co tylko w samej Unii Europejskiej przełożyłoby się na oszczędności w rehabilitacji rzędu 3 mld euro.

O milion dolarów, czyli nagrodę przyznawaną w międzynarodowym konkursie Chivas The Venture, polski start-up konkuruje z setką zgłoszonych projektów. Pomoc Sharon Stone z pewnością mu więc nie zaszkodzi.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.