
Reklama.
Facebook poinformował branżowy serwis TechCrunch,że ograniczy widoczność fake newsów. Na przykładowym screenie widzimy, że informacje uznane za fałszywe mają niewielkie obrazki i tytuły. W przeciwieństwie do newsów zakwalifikowanych jako prawdziwe – te wciąż są eksponowane tak, jak dotychczas. Serwis ma nadzieję, że dzięki temu użytkownicy będą „przegapiać” fake newsy w trakcie scrollowania tablicy.
Przedstawiciele Facebooka poinformowali też, że używają uczenia maszynowego do wykrywania do weryfikacji informacji, co Zuckerberg zapowiedział już podczas przesłuchania przed amerykańskim Senatem. System stara się przewidzieć, które newsy są fałszywe i nadaje im priorytet, podczas przesyłania do osób zajmujących się weryfikacją.
Rzecznik Facebooka wyraził nadzieję, że dzięki zmianom w polityce wymierzonej w fake newsy, rozpowszechnianie fałszywych wiadomości spadnie o 80 proc.