"Mili ludzie, ale bardzo nieporadni". "Wprost" odsłania kulisy funkcjonowania Polskiej Fundacji Narodowej

Prezes PFN, Cezary Jurkiewicz
Prezes PFN, Cezary Jurkiewicz Kuba Atys/Agencja Gazeta
Bałagan i problemy z podejmowaniem nawet najprostszych decyzji – taki obraz Polskiej Fundacji Narodowej wyłania się ze śledztwa, które przeprowadził „Wprost”. Przykład? Sam wybór koloru jachtu Mateusza Kusznierewicza przeciągał się przez cały tydzień.

Według informatorów „Wprost”, wszystkie szczegóły konsultowane są bezpośrednio z wicepremierem Glińskim. Czasami wystarczy jeden telefon z ministerstwa, by podjęta decyzja uległa zmianie.

Jacht na stole
Ale to nie jest jeszcze największym problemem. Tygodnik pisze, że w Polskiej Fundacji Narodowej panuje niemal paraliż decyzyjny. Nad prostymi kwestiami zarząd potrafi debatować przez całe dnie. Współpracownicy PFN mają sobie przekazywać historię o wyborze koloru jachtu, którym Mateusz Kusznierewicz miał wyruszyć w rejs dookoła świata. Od początku było jasne, że będzie miał barwy biało-czerwone. Problem stanowiło jednak to, że według ustawy, polska flaga na dole ma odcień karmazynowy. A taki nie jest używany w poligrafii.

Efekt? Prezes Cezary Jurkiewicz miał poprosić o pomalowanie kawałka jachtu na czerwony. Gdy ten trafił na biurko Jurkiewicza można było w końcu podjąć decyzję. Wszystko miało trwać około tygodnia.

– Personalnie to mili ludzie, ale bardzo nieporadni. Byłem przyzwyczajony, że w biznesie na pewnym szczeblu menedżer może nie być superinteligentny, ale przynajmniej jest decyzyjny. Ma jaja, potrafi zarządzać ludźmi, kiedy chce szybkiego wyniku, to wie, kogo trzeba przydusić, żeby to osiągnąć. A tam było tak, że ludzie mili, rozmawia się miło, ale brak kompetencji i doświadczenia przysłaniał wszystko – opowiada jeden z informatorów „Wprost”.

Niedawno Polska Fundacja Narodowa poinformowała o rezygnacji ze współpracy z Mateuszem Kusznierewiczem. PFN skarży się, że stracił zaufanie do polskiego medalisty olimpijskiego. Ten odpowiedział, że "czuje się zdradzony".
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Geoblokowaniem nazywane są praktyki polegające na blokowaniu dostępu do stron internetowych lub przekierowywania na strony przewidziane dla danego rynku ze względu na przynależność państwową odwiedzającego. Takie praktyki uznawane są za dyskryminujące...

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.